Har en st 500gbs musik disk med sammanlagt kanske 90 000 låtar och nu så när jag skulle föra över denna musik till en större disk så kopierar den bara små mängder och sen så låser den sig. Vad ska jag göra? Jag kör enbart musik via datorn och all musik är från polare vars skivor jag rippat och från människor jag stött på. Har sammlat ivrigt i snart 8år och allt är på väg väck.
Det roliga är att jag normalt sett har en backupp disk på det mesta men den har jag formaterat och stoppat annat på nu när jag fick den nya disken som jag ska ha som huvud-disk till musiken
Varför händer detta just nu. Denna dag har varit urusel först begravning för min farmor och sen detta
Känner nästan igen det där..Har du möjlighet att testa USB disken på annan dator?Eller annan USB port?Jag får lov att köra min på laptoppen för att den inte ska låsa sig.
Learning by burning.. You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Japps det har jag prövat har både prövat laptopen och den stationära. Nu har jag tagit ut disken ur usbdockan och stoppat den i den stationära och kör det innbyggda programet i xp för att felsöka den och reparera.
Dör disken så kommer det kännas väldigt surt får jag säga.
urk för usb-diskar. Vågar nästan påstå att alla för konsumentmarknaden är värdelösa. Har själv haft 3st 600GB som gått i drickat. Kan iofs ha blivit bättre men tittar man i specen för IDE-diskar så har de bara en garanterad drifttid på 7h/dag. SATA2/SCSI har som sagt bättre drifttid.
Jag har två Samsung Xtend, en på 500 och en på 300gb och de funkar felfritt båda två. Nu står de iofs inte på dygnet runt utan oftast bara när jag använder dem. Min nätverksdisk från LaCie som används för att streama musik har dock rasat två ggr sedan i höstas.
Skaffa en server med speglade diskar, betydligt snabbare och säkrare en dom här USB/network diskarna. Kommer bara använda USB/Networkdisken för backup.
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P
det verkar klara sig nu nästan hela arkivet har jag fått över på den nya. Ska köpa en terrabyte till så jag kan har en riktig backup om något skulle hända
den disken jag har nu som är på en terrabyte är en lacie och med fläkt i. DIsken blir aldrig varm men låter ganska mkt den ger jag ca 1500kr för på jobbet. Ska man köpa en likadan till eller något annat?