HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Barnsäkring av HFSL-1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Falumas
Member

149 Posts

Posted - 2008/07/28 :  16:47:45  Show Profile Send Falumas a Private Message
Hej

Har någon av barnsäkrat ett par HFSL-1:or? Hittat någon bra skumplast att ha framför membranen eller hittat något bra galler som skyddar membranen mot små fingrar. Givetsvis utan att förstöra det otroligt fina ljudet allt för mycket.

Ha en bra dag
Karl

Försök aldrig ro om den som sitter i samma båt som dig själv.

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/07/28 :  17:48:09  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Kanske lite sånt här....


http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=93213

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/07/28 :  19:13:56  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message

Det värsta är att "kidsen" inte bara intresserarsig för HFLS-1:or.

Dom plockar och sliter sönder resten också.

Själv lyckades jag rädda min Thoren och högtalare. Men resten gick förlorat.
Ner med grejerna i en kartong och upp på vinden.

Jodå dom små "gobebisarna" kan dom.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/07/28 :  19:23:50  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
En Stor-stygge kanske? http://www.gunne.info/stygge-stor.html

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/07/28 :  19:31:41  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message
Nej, vad var det som gick förlorat? Lät inte kul

Jag tror på elstängsel! En gång, sen har de lärt sig

Olle Norell
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/07/28 :  20:42:11  Show Profile Send Magoo a Private Message
Har samma funderingar själv. Jag tror att det blir galler till datorfläkt eller liknande för mig men jag bygger med tretummare så det blir väl lite lättare då... Det svåra är att få det snyggt!

comfortably numb
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6793 Posts

Posted - 2008/07/28 :  21:04:22  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Va är det ingen som kan uppfostra sina barn idag, om de inte lär sig vad som är ditt och mitt så finns riska att de tar det med sig resten av livet. Även om barnen är små 1-100 år kan de lära sig att man skall låta andras saker vara i fred om inte det går så är det fel på föräldrarna.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Magoo
Member

509 Posts

Posted - 2008/07/28 :  21:43:22  Show Profile Send Magoo a Private Message
quote:
Även om barnen är små 1-100 år kan de lära sig att man skall låta andras saker vara i fred om inte det går så är det fel på föräldrarna.


Hmm, jag skulle kunna reagera på detta men jag avstår till en annan gång! Det finns redan trådar i ämnet.

Låt oss lämna denna tråden till vad trådskaparen var ute efter.

comfortably numb
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2008/07/28 :  21:57:32  Show Profile Send Bardis a Private Message
Dessa på HIFIKIT?
http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=514

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

primpa
Member

90 Posts

Posted - 2008/07/28 :  22:15:39  Show Profile Send primpa a Private Message
Det går ju att ha ett galler som man kan ta bort. I så fall gör det inte så mycket om det påverkar ljudet, för när du är ensam hemma och vill lyssna lite då är det bara att ta bort gallret. Har inget konkret exempel på det nu, men det är ju bra att ha i åtanke, om du bygger något själv.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/07/28 :  22:23:09  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message


Här gick "grabbarna" igång

mr.olle.norell@

Förstärkare och kassettdäcket, ja och så bilstereon byggde han om till pennfodral.

Det som är helt, upp på vinden med det bara. Då klarar man nästa läkarundersökning utan förhöjda värden på blodtryck och annat.
Och "ungen" får inga traumatiska besvär att berätta om för sin psykolog när han passerat 40 år.

Tänk på de innan ni skaffar er en HiFi.


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

mr.olle.norell
Member

443 Posts

Posted - 2008/07/28 :  22:27:03  Show Profile  Visit mr.olle.norell's Homepage Send mr.olle.norell a Private Message
Faktisktmedlemmen Nattlorden har satt upp staket framför sin anläggning som skyddar mot hundar och kanske barn med, vad vet jag

Hoppas inte herr Nattlord blir arg om jag lånar hans bild...

Olle Norell
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/07/28 :  22:41:27  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message

När jag var liten satta man in oss stackars barnen i en pryl som kallades "barnhage".

Igag får man inte ens ha höns i bur.

Men OK, HiFi kan väl ingen anmäla en för, eller va


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2008/07/28 :  23:04:16  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Måste låta instängt hos Nattlorden.

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Falumas
Member

149 Posts

Posted - 2008/07/29 :  08:10:12  Show Profile Send Falumas a Private Message
Stereon står hyfsat gömd så den kommer han nog inte kunna pilla sönder innan det är dags att köpa en ny. :)
Stereon har i vilket fall fått dåliga WAF-värden, men högtalarna inkl en subbas fick förvånansvärt höga WAF-värden och borde därför skyddas.
Att det hela låter otroligt bra verkar vara något som bara jag lägger väldigt högt värde i. Jr vill helt säkert utforska högtalarna när han väl är stor nog att krypa, och det skall han väl få. Har han fått överdos av farsans gener vill han helt säkert utforska alla tekniska prylar till max.
Bardis, sådanna kommer med all säkerhet beställas idag.
Magils, verkar lite väl extremt. Det är ju trots allt dyrgripar som skall skyddas från dyrgrip.
Gubben i Kalmar, barnhage är redan på inköpslistan. Fast han kommer ju inte sitta "inspärrad" där jämt.

Stort tack för alla tipsen.
Karl

Försök aldrig ro om den som sitter i samma båt som dig själv.
Go to Top of Page

Gubben i Kalmar
200.000 klubben

2446 Posts

Posted - 2008/07/29 :  08:47:21  Show Profile Send Gubben i Kalmar a Private Message


quote:
Har han fått överdos av farsans gener vill han helt säkert utforska alla tekniska prylar till max.



Ni kommer säkert att få mycket kul ihop. Underbart!


Tommy Björklund

fam_bjorklund@msn.com
Go to Top of Page

Bardis
Member

3343 Posts

Posted - 2008/07/29 :  11:15:55  Show Profile Send Bardis a Private Message
Falumas: Det finns fler modeller av galler på hemsidan än de jag länkade till. Ett tips.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000