Hur gör jag enklast för att visa mina foton på TV'n? Kravet är att de skall vara i rätt propotioner och det klarar min nuvarande dator inte alls. de blir alldeles ihoptryckta på höjden. Min TV stödjer full HD och är en modern Sony maskin.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Gå in i menyn på TV´n och ändra upplösningen på dataporten (DVI eller com, ar jag för mig) till 1024x768, då brukar det bli bra. Ett annat alternativ är att tvinga bildstorleken til 4:3, som brukar matcha datorns 800x600 upplösning.
Hoppas du förstår vad jag menar
Ta ut glädje i förskott! - Det ända som kan hända är att du varit glad i onödan!
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.