HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Världens ågren, förslag mottages gärna.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2008/08/12 :  23:17:05  Show Profile Send keso77 a Private Message
Hej!

Sitter i väntans tider på mina nya Elac 247'or och hade från början tänkt att sälja mina Elac 203.2'or. Dock så känner jag att det värker lite lätt i hjärtat varje gång jag går förbi dem. Skulle det vara overkill att ha dem som sovrumshögtalare? Just nu har jag ett par gamla Wharfedale 7.2 där drivna av en liten TA 10.1 som definitivt inte skulle göra 203.2'or rättvisa. Dessutom så lever inte Elac riktigt upp vid den volymen som jag brukar lyssna på godnattmusik på, där gör faktiskt Wharfedalehögtalarna ett bra jobb.

Nu har jag världens ågren. Jag vet inte vad jag skulle lägga ut dem på annons för heller, de är definitivt ömt vårdade och jag har inga stora summor att spendera på någon intergrerad förstärkare som skulle kunna leva ett fint liv tillsammans med 203.2'orna. Skulle väl vara om man fick tag på något vettigt begagnat då.

Någon som kan hjälpa en åsna som fastnat mellan två höbalar att välja en av dem?


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2008/08/13 :  09:05:58  Show Profile Send OcA a Private Message
Har du råd att behålla dem ett tag så tycker jag du ska göra det. Utvärdera dina nya högtalare ordentligt och se hur du gillar dem i ditt rum innan du gör dig av med dina gamla.

Finner du att de nya högtalarna är kanon, så kanske det är läge att sälja av sovrumsriggen och kanske köpa en kraftigare integrerad stärk, eller reciever, som kan driva dina Elac.

Så skulle jag gjort iaf...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2008/08/13 :  10:38:39  Show Profile Send Vox a Private Message
Precis som OcA skriver, behåll dem om du "har råd".

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2008/08/13 :  11:22:25  Show Profile Send keso77 a Private Message
Ni har nog rätt. Angående att driva mina nya Elac så har jag sneglat lite på Rotels RB-06 slutsteg och tänkt att jag skulle testa att biampa. En vän har ett RB-06, så jag skall testa innan jag springer iväg med min redan blödande plånbok.
Dock tänkte jag spela in 247'orna först. Låter det bra är det ju ett relativt billigt alternativ tills man har råd med något av de lite roligare intergrerade förstärkarna.

Jag är tacksam för era svar.


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000