Author |
Topic  |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2008/09/21 : 16:10:15
|
Hade svurit på att ligga lågt med akustik för att inte trötta ut er, men när jag får reda på att en privat biosalong är upprättad med SMT produkter, ägaren är en storhet och omdömmet är odelat positivt bara måste jag dela med mig!  

Ägaren heter David Crozier och är film mixer av bland annat Harry Potter och Mission Impossible! Hans egna kommentar om rummet lyder som följer: quote: This cinema exceeded my wildest expectations. The acoustics are better than most of the professional sites I have visited!
I rummet finner vi AD40 diffusorerna i väggarna och som högtalare används Procella som också visades på Arkenmässan 2008! http://www.procella-audio.com/speaker.html |
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
tian
200.000-klubben

1550 Posts |
Posted - 2008/09/21 : 21:37:03
|
Ser fruktansvärt trevligt ut, är det någon som vet vad Procella använder sig av för element ? |
 |
|
Just Audio Magic
Semesterfirare

553 Posts |
Posted - 2008/09/21 : 23:03:21
|
Jag tror helt säkert att Nicklas Sjöö på NS Home Theater kan svara på det, ska genast skicka iväg ett mail till honom o fråga. Har själv varit i kontakt med Nicklas ang Procella om att saluföra detta mycket intressanta märke! |
Micke äger och driver Just Audio Magic tillsammans med Jenny !
www.justaudiomagic.se |
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2008/09/22 : 09:45:39
|
Verkar minst sagt imponerande! 
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
|
Topic  |
|