HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Akustiken igen - nu i biosammanhang!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/09/21 :  16:10:15  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hade svurit på att ligga lågt med akustik för att inte trötta ut er, men när jag får reda på att en privat biosalong är upprättad med SMT produkter, ägaren är en storhet och omdömmet är odelat positivt bara måste jag dela med mig!

Ägaren heter David Crozier och är film mixer av bland annat Harry Potter och Mission Impossible! Hans egna kommentar om rummet lyder som följer:
quote:
This cinema exceeded my wildest expectations. The acoustics are better than most of the professional sites I have visited!

I rummet finner vi AD40 diffusorerna i väggarna och som högtalare används Procella som också visades på Arkenmässan 2008!
http://www.procella-audio.com/speaker.html

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2008/09/21 :  21:37:03  Show Profile Send tian a Private Message
Ser fruktansvärt trevligt ut, är det någon som vet vad Procella använder sig av för element ?
Go to Top of Page

Just Audio Magic
Semesterfirare

553 Posts

Posted - 2008/09/21 :  23:03:21  Show Profile  Visit Just Audio Magic's Homepage Send Just Audio Magic a Private Message
Jag tror helt säkert att Nicklas Sjöö på NS Home Theater kan svara på det, ska genast skicka iväg ett mail till honom o fråga.
Har själv varit i kontakt med Nicklas ang Procella om att saluföra detta mycket intressanta märke!

Micke äger och driver Just Audio Magic tillsammans med Jenny !

www.justaudiomagic.se
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2008/09/22 :  09:45:39  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Verkar minst sagt imponerande!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000