Är det någon som vet nå bra program eller sida online med transistordata ? Söker framförallt en funktion där man kan skriva in data och snabbt få förslag på trissa. Visst kan man slå i böcker men det tar sån tid...
En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion Min anläggning
Exportera ut data från alla trissor till en tabell som du tar in i excel och sedan kör filter på den? Fungerar i alla fall bra om du tar trissor från ett försäljningsställe. Vet dock inget smidigt sätt att verkligen få med alla trissor. Vad är du ute efter lite mer specifikt? Vet du inte något som är spikat? T.ex. minström, mineffekt, minhastighet, typ av trissa etc?
Jag har faktiskt någongång just gjort "silvervargs" övning, och det funkade rätt bra efter lite pillande med tabellen i MS-Access. Tror jag plockade tabellen från Labb-Elektronik som tyvärr inte finns längre.
Annars har ju ELFA lite uppdelat på olika kategorier av trissor, t.ex. kapslingen säger en del om effekttålighet.
Eller ta parametrarna och ställ en fråga på något lämpligt forum nära dig.
Jag har haft ett program som jag tror var från http://www.eca.de med det försvan , jag tänkte väl nu i internettider så finns det nå liknande gratis online. det jag hadde var nog ändo inte helt aktuellt... får väl i värsta fall köpa en skiva från ECA.
En bit tråd blir inte mer antenn bara för att du kan ansluta den till radion Min anläggning