Hej alla hifi-älskare! Jag heter Jim och är ny på forumet. Är 45 år och bor i Åtvidaberg.Mitt hifi intresse har ökat på senare år. Just nu sitter ja med en setup som ser ut så här. -Advantage thor -Advantage s1 -Audiovector s1 avantgarde -Yamaha sub -Pro-ject vinyl + bladelius phonofix -Transparent ultra signalkabel och audioquest högtalarkabel
Ps: Hoppas ja kan lösa välljudets gåta med hjälp av er på forumet. / Jim
Kanske inte välljudets gåta blir 100% löst, men närmare lösningen kan du kan nog komma ;-)
Du verkar iofs inte sitta på kattskit som det är nu heller, hehe...
Mvh edison
SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300 (Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Tack Edison! Det är kul att höra att jag är på rätt väg vad det gäller ljud. Hifi är inte lätt oavsett vad andra säger och tycker.Man kan ju inte testa all hifi.... eller..... Man måste nog besluta sig för en viss typ av ljud och bygga vidare på sitt eget idial. Om jag skulle byta kan tänka mig en anläggning av Primare som jag tror att Bladilius haft ett finger med i.
Ps: Någon som har erfarenhet av Dynaudio 3.4 som står lite högt på min lista istället för mina audiovector s1