Tysk ingenjörskonst sedan 1996. Omsorg om detaljer, tonala kvaliteter och läcker design.
Somliga av Er kommer kanske ihåg #8221;DISCO-MONTERN#8221; från Arkenmässan. Nu kommer Ni att få höra hur bra dessa produkter verkligen låter. Jag kommer att spela med Trigon ENERGY, RECALL samt det mycket intressanta RIAA-steget VANGUARD II. CD-spelaren kommer att spela i sin nya och uppgraderade reinkarnation RECALL II. Det är framförallt DAC-en som uppgraderats till senaste snitt . För Er vinyl-entusiaster är Trigons instegs-RIAA VANGUARD II intressant ur flera aspekter. Försteget är helt dual-monouppbyggt ,där alla tonalt kritiska komponenter manuellt kontrollerats samt matchats för respektive kanal. Förstärkning, impedans samt kapacitans kan kalibreras i snäva steg via DIP-omkopplare på undersidan. Försteget kan även uppgraderas till batteridrift med VOLCANO II. Detta kraftsteg ger ca 6 timmars oavbruten batteridrift av RIAA-steget. Laddningen övervakas av en microprocessor som säkerställer god batteriekonomi. Väl mött hos Stefan på AKKELIS den första November
Jag kommer inte ha öppet i Limhamns Showroom den 1 November, pga av visningen på Akkelis i Göteborg. Hoppas att få träffa många av er intressrade i området. MVH Patrik
Generalimportör för HALCRO i Skandinavien Återförsäljare av High end hifi. Showroom i Skånes mitt. Initiativtagare till Highendsociety.se