När jag skulle lyssna på den idag (första gången jag lyssnar på den) så märker jag väldigt irriterande ljud på spåren 2 (seven years) och 5 (come away with me).
På spår två är det ett svagt tjut/pip och på spår 5 är det ett ganska högt brus.
Är det som det ska eller är det något fel på min skiva? Det kan ju också vara så att min anläggning är för dålig men det borde ju inte framkalla tjut.
Det är inget större fel på ljudkvaliten på den cdskivan. Tjutet/pipet på spår 2 vet jag inte vad det kan vara, men det gnisslar en del om gitarren då gitarristen drar fingrarna längs strängarna. "Bruset" på spår 5 är trummisen som släpar runt visparna i trummorna.
Hahaha, det var roligt! Liksom: -Det låter konstigt om min stereo när jag spelar en skiva!!! -Ja, det är visst musik inspelad på den, folk som spelar på instrument och sånt, det kan vara den som stör!!! ;)
lyssnade lite senare igår och det enda jag hörde var som Jorma redan sagt gitarr gnissel som var ganska "tjutigt" på ett ställe, tyvärr har cd spelarens display lampor slocknat så jag vet ej var.
Bruset på spår 5 måste också vara som Jorma skriver (om det inte är nått vaj på din skiva), annars brusar det väldigt fint i takt ;)
Jag har inte heller upptäckt ovanstående fenomen på min Norah Joner skiva. Däremot förekommer det delar i min Galdiatorskiva där en väldigt högfrekvent störande signal förekommer. Har någon annnan uppmärksammat detta?