staffann
Member

691 Posts |
Posted - 2008/10/18 : 13:29:19
|
Jag köpte för ett tag sedan en Canon Powershot A550 till mina föräldrar och lämnade då med 4 st Powerbase 2700 mAh NiMH laddningsbara batterier. Det verkar nu som att kameran har problem med att använda inte bara dessa batterier utan också vanliga alkaliska batterier.
Det som händer är att man kan sätta in nya (resp nyladdade) batterier och efter bara en kort stund så börjar kameran varna för att låg batterikapacitet. Det händer oftast i samband med att kameran slås på eller att blixten laddas.
Även om kameran sagt att den inte alls ville använda ett par batterier längre (meddelande "byt batterier" och avstängd kamera) så går det att använda samma batterier betydligt längre genom att hålla på att trixa - stänger man av och sätter på kameran eller tar ut/sätter in batterierna så går det ett tag igen. Jag har tagit mer än 100 bilder efter det att kameran första gången vägrade att starta med dem. Därefter har jag kört en gamma freestyle i 5 timmar med samma batterier på samma laddning... Batterierna är alltså långt ifrån slut.
Jag skickade in kameran för reparation men fick den tillbaks med "inget fel konstaterat".
Någon som har ett tips på lösning? |
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
Edited by - staffann on 2008/10/18 13:29:43 |
|