Author |
Topic  |
|
garmen
Member

757 Posts |
Posted - 2008/10/19 : 08:54:48
|
Sitter i flyttfunderingar. skall flytta närmare göteborg. kikade runt lite vad som fanns i kommunväg och ale så ganska lämpligt ut. lagom långt bort, verkar inte vara överjävligt dyrt, ÄNNU!
jobbar nämligen ute på hisingen och bor i borås just för tillfället. det börjar bli lite sådär att pendla.
så någon som bor där och kan lobba lite för surte ;) |
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
|
asto
Member of Nerikes Audiofiler

2011 Posts |
Posted - 2008/10/19 : 10:30:25
|
Har för tillfället en vän på besök som bor i Nol, sitter här bredvid och säger att det är ett gammalt glasbrukssamhälle med en kina restaurang, konsum, bank, pizzeria och gatukök. Ca 15 minuter buss in till nisseplatsen i stan. Lungt samhälle utan större sociala problem. Bostadrätterna är på väg ner i pris och hyrorna är låga. Rv 45 går utanför och byggs om för tillfället trafiken är rörig och blir värre och värre för tillfället. Beräknas bli klart ca år 2015. Han säger att det blir Gööör bra ;)
|
 |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/10/19 : 10:36:42
|
Har många kompisar som bor i Ale, fin liten kommun men som sagt R45'an är nästan lika illa som E6'an och värre lär det bli ett tag framöver.
Men om du jobbar på Hisingen och vill flytta närmre så varför inte Stenungsund? E6'an är inte så illa till Hisingen då du slipper köra Tingstadtunneln till GBG och priserna är väl inte så överj*****a här heller (ännu). |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
 |
|
rovis
Member

274 Posts |
Posted - 2008/10/19 : 10:50:06
|
Från Surte kan man ju ta Angeredsbron över till Hisingen, och om det är stockning på 45:an söderut är det bara några kilometer till Bohus och bron över till Kungälv.
Surte är ganska fint, näst finast i Ale efter Älvängen, men det har ett oslagbart läge i förhållande till Göteborg. De närliggande samhällena Bohus, Nödinge, Nol och Angered är i mitt tycke rätt deprimerande. |
 |
|
Magoo
Member

509 Posts |
Posted - 2008/10/19 : 13:21:17
|
Jag skulle nog slå ett slag för Nödinge eftersom att jag bor där själv... Surte tycker jag ligger lite för inklämmt mellan Göta älv och berg med 45:an emellan. Smalare och längre samhälle finns nog inte. Men ale som kommun kan jag rekomendera. |
comfortably numb |
 |
|
Karnaa
Member

614 Posts |
Posted - 2008/10/19 : 14:48:15
|
Bor själv i hus i Bohus (ligger intill Surte) och trivs jättebra... Cykelavstånd till Kungälv m.m. |
Nybliven husägare :O)
Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m. http://www.minhembio.com/Karnaa http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa |
 |
|
jari
RödaTråden vinnare

4522 Posts |
Posted - 2008/10/19 : 18:28:02
|
Jag är uppvuxen i Bohus,och min mor bor i Surte. Jag skulle inte välja ngt av dessa ställen till att ha mina bopålar på. Om det nu måste vara norr om Gbg så är Kungälv, det enda alternativet,om jag fick råda. Jag bor själv söder om Gbg,om det inte framgår tydligt nog.
|
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel med KLEI Classic Harmony rca-kontakter,Diy silver sexfläta utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
rovis
Member

274 Posts |
Posted - 2008/10/19 : 22:49:08
|
Inte min mening att förolämpa någons hem! Är uppvuxen där i krokarna och har väl inte direkt fått mersmak på den typen av liv bara...  |
 |
|
linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts |
Posted - 2008/10/22 : 00:47:51
|
Bor i Angered, trivs kanon. det dåliga ryktet finns bara i tidningarna. Gråbovägen från Angered ut till Olofstorp är ett enda stort villaområde med Lärjedalens fridlysta dalgång. Från där jag bor tar det 10 min till centrum om det inteär för mycket trafik. Samma tid till Angeredsbron. På 15 min når mandet flesta ställen mellan Angeredsbron och Backaplan på Hisingsidan. Husen kan vara lite dyra om man skall köpa, runt 3 milj +- 0,5 milj, verkar dock vara på väg ner. Hyrorna i hyreshusen är "normala".
|
Edited by - linnar on 2008/10/22 00:49:35 |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|