Author |
Topic  |
wallraff
Member

1077 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 15:39:33
|
(Brev)duva?
Editerar in förklaring också.
Bob Dylan-Long Distance Operator - Flyger låååångt Ralph Lundsten-Prelude To The Future - Bravduva var väl framtiden på sin tid? Rebecca-Fly - flyg dumma duva flyg, och den dumma duvan flög... (Fast egentligen var det Rebecca Pidgeon jag tänkte på)
|
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
Edited by - wallraff on 2008/10/21 15:43:01 |
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 15:59:53
|
Asch då - den som var så bra.
Glömde att Schweiz dessutom är ett klock-, kniv- och chokladland...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8780 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 16:06:50
|
wallraff:
Även om ditt svar skulle vara rätt så har du tyvärr diskvalificerat dig själv genom att ändra ditt inlägg. Vi har en liten regelbok fastställd av Röda Tråden-institutet i Schweiz: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68565
Välkommen åter ikväll med ändringsfria svar.  |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
wallraff
Member

1077 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 16:08:17
|
Det var ju r*ven också... Jag som tänkte jag skulle vara lite tydlig. Jaja, första gången jag svarar i tävlingen, nu vet jag bättre  |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
 |
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare

3570 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 16:34:20
|
Välkommen wallraff. Den där editeringen hade ingen betydelse eftersom svaret är fel.
Rama får också en sån här gubbe. Sorry Tobbe_L.
|
 |
|
Gus

3570 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 17:08:34
|
Nu stänger jag tråden (måste åka bort en sväng,vet inte riktigt när jag återkommer)
Var det någon som Googlade på Ralph Lundsten ? Det första ordet i första raden som kommer upp ger svaret/ Andromeda.
Närmare bestämt TV-serien Andromeda http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Hephaistos
Så här var det tänkt. Dylan.=Dylan Hunt (huvudperson i serien) Dylan Hunt är på sätt och vis en Long Distans Operator eftersom han är kapten på rymdskeppet Andromeda.
Lundsten då ? To The Future kan väl passa men det viktiga är att Ralph Lundstens studio heter Andromeda.
Rebecca=Rebecca (Beka)Valentine (också huvudperson)som är pilot på Andromeda. Hon både flyger och flyr från div.faror som uppenbarar sig i TV-serien Andromeda.
Många var och tassade runt ute i rymden utan att hitta rätt,det kanske bara är jag som gillar Star Trek och liknande.
|
 |
|
jari
RödaTråden vinnare

4525 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 18:51:56
|
quote: Många var och tassade runt ute i rymden utan att hitta rätt,det kanske bara är jag som gillar Star Trek och liknande.
Så måste det vara. |
Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.
Sursill "Farligt käckt"
|
 |
|
Magils
Member

7061 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 20:35:32
|
Näe, nog för att jag är lite av en trekkie...men Andromeda hade jag inte tatt. Detta trots dagens tidigare astronomilektion med barnen där vi gick igenom begreppet Galax :-) |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8780 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 20:42:20
|
Hrmfrp, obegripligt!   |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
 |
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 20:48:21
|
Onekligen verkar du vara rätt ensam om ditt intresse Gus...
Men nå't måste man ju nörda in på...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 21:05:08
|
Här hamnade man i omloppsbana rejält 
Tack iallafall Gus för en extra svår tråd. |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
Gus

3570 Posts |
Posted - 2008/10/21 : 22:15:46
|
"Tack iallafall Gus för en extra svår tråd." Ja,jo ungefär så brukar jag också tycka om andra ibland när jag fattar noll. |
 |
|
Topic  |
|