Author |
Topic  |
|
Pac
200.000-klubben

22009 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 10:00:09
|
Hej!
Jag sitter nu med ett försteg utan phonoingång och tänkte titta lite på Musical-fidelity's små phono-steg.
Men, vad är det för skillnad på X-LP och X-LPS?
Vore tacksam om tips både ang. de ljudmässiga och tekniska skillnaderna.
Vänligen, P |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 14:46:31
|
quote: Originally posted by PAC
Hej!
Jag sitter nu med ett försteg utan phonoingång och tänkte titta lite på Musical-fidelity's små phono-steg.
Men, vad är det för skillnad på X-LP och X-LPS?
Vore tacksam om tips både ang. de ljudmässiga och tekniska skillnaderna.
Vänligen, P
Hej PAC!
Jag har lyssnat både på X-LP och X-LPS innan jag köpte min X-LPS! Jag tycker att X-LPSen är "neutralare" i diskanten, samt mer detaljerad i sin upplösning. Vad den egentliga tekniska skillnaden mellan dessa båda är vet jag inte, dock så har X-LPS följande fakta:
MM input Senitivity 3mV Input impedance 47KOhm THD mindre än 0,01% @ 1khz, 350mV out Input overload margin 27db S/N ratio Över 75db Unweighted över 80db "A" weighted
MC input Sensitivity 350uV Input impendance 100ohm THD mindre än 0,01% @ 1khz. 350mV out Input overload margin 27db S/N ratio över 65 db unweighted över 72db "A" weighted
General Riia accuracy +- 0,5DB 20HZ-20KHZ Power requirement 12V AC 500mA (via mains adaptor supplied)
Du kan säkert på MF hemsida hitta tekniska data för den gammla X-LP Mvh Kenth

|
 |
|
Pac
200.000-klubben

22009 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 19:39:55
|
Hej Majjen!
Jag var iväg och kollade på MF's hemsida. Ny design sedan jag var där sist, snyggt.
Men, de har inte bruksarna framme till deras gamla produkter . Däremot fick jag mitt lystmäte i X-LPS bruksen. Fin liten pryl det där, VILL HA!!  
Tack för dina intryck av X-LP och X-LPS.
Vänligen, P |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/12/30 : 20:37:42
|
Hmm... Då är jag inte ensam om att vara besviken på Musical Fidelitys nya hemsida... |
//Jonas
 Insyltad i branschen via Ljudmakarn |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|