Jag blev rätt imponerad över min lilla stativare med ss9300 och ss8545 att jag tänkte bygga om den till trevägs med möjlighet att biampa. Jag funderar på att lägga till en ss8555 i en 45-50 liters reflex låda.
Jag hoppas någon kan ge mig ett förslag på filter mellan 8545 och 8555 (eller alltihop ifall nån vet) så jag vet var jag kan börja. Om man vill biampa blir det två filter då? Ett till bas och ett till mellan och diskant?
Om du ändå tänkt använda två förstärkare för biamping så skulle jag föreslå att du istället delar aktivt innan förstärkarna mellan baslådan och toppen. (om du nu vill bygga ett aktivt filter eller köpa...)
Med aktiv delning kommer inte förstärkaren till toppen att klippa lika fort (den slipper ju bassignalen) så risken för att korta starka transienter klipps av minskar.
Om nogen skulle önska at bygga dette filter. har jeg 2 stk. 0,39mH trafospoler från Mundorf. Inte 0,07 ohm men den störra spolen met 0,03 ohm DC-motstand. (6mm2 "tråd") - väkt 5,5 kg pr. stk. Billigt til salg!