Erik tycker att det ska bli kuligt att pilla ihop ett par såna här högtalarkablar. Ska skaffa svart flätad strumpa till dom (RS har billigt) och montera RC-länkarna i små svarta plastlådor från Elfa. En sak är säker, dom kommer SE high-end ut
Till Jan, E.J och A kan jag rekommendera denna länk http://www.lts.a.se/kabel/kabel.html som visar effekterna av rc-filtret. Värdena i filtret är beräknade fram för att matcha kabelns karakteristiska impedans. Bygger man en anna kabel med andra värden på kabelkapacitansen och/eller induktansen så bör värdena justeras till något som passar bättre. För kablar med hög karakteristisk impedans blir det dock mindre viktigt att ha en rc-länk.
Värden för LTS kabel är 8.33 Ohm (12 st parallellkopplade 100 Ohmsmotstånd) och 0.30 uF (två parallellkopllade 0.15uF kondingar).
Som ett litet tillägg så kan berätta at det var meningen att en byggbeskrivning av kabeln skulle läggas ut på LTS hemsida efter det att den hade publicerats i tidningen Musik & Ljudteknik. Den är numera publicerad men tyvärr så har min hårddisk (där artikeln fanns) gått till de sälla jaktmarkerna... Det finns nog en kopia av artikelfilen någonstans i Sverige. Får se om jag kan hitta den.