yoko: Produktkatalogen och prislistan har jag. Tänkte det hade varit kul med lite bättre foto också. Då främst på pi60(s), piP, i56 och någon av a-modellerna. Jag har lyssnat på dem alla (och följdaktligen så vet jag hur de ser ut) men hade inte digitalkamera med vid tillfället.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
nej jag är inte färgblind jag har perfekt färgseende ser sämre på avstånd dock =) men det jag har fått lära mig är att svart och vitt inte är färger kommer inte riktigt ihåg förklaringen dock men min lärare förklarade det för mig för ett tag sen
Snabb förklaring är att vitt = 0% alla färger och svart = 100% alla färger.
Det är iofs inte heller helt sant beror på lite vilken färgskala =))
//jonas
Det är precis tvärtom. Vitt innehåller alla färger och svart är ingen färg. Extremt Vitt reflekterar nämligen ljus av alla våglängder medan extremt Svart inte reflekterar någon (för människan synlig) våglängd. Den svarta ytan absorberar däremot våglängderna och blir varmare.
Precis (!). Äntligen ngn. som inte bara påstår sig veta hur saker och ting ligger till, utan faktiskt vet också.
Kan även tillägga att färgen vi upplever ett föremål har egentligen är föremålets egenskaper att absorbera ljus av olika våglängder.
Dvs när du tittar på en bil som du upplever som röd (nu avses den röd som finns i regnbågen) så är det egentligen så att föremålet ifråga absorberar ljus med alla* våglängder utom just den som röd har, ljus med den våglängden reflekteras istället.