Jag har två stycken sådana till min kombinerade stereo/hemmabio och de fungerar alldeles utmärkt till bio. De skakar om mitt lite större rum skapligt och jag upplever dem som fullt tillräckliga, har inte upplevt dem som begränsande i njutandet av film. Dock så kör jag inte så vansinnigt högt då det finns småbarn i huset som oftast sover när det blir filmtajm med rejäla explosiover osv. :-) Nyttjar dem och har ställt in dem till bio lyssning vilket, i mitt fall, gör att de blir lite väl bumliga till 2-kanalslyssning. De har ju ingen funktion för att ha olika inställningar som ex. REL-subborna har där man enkelt kan slå om mellan olika konfigurationer beroende på hur det är kopplat. För pengarna så tror jag inte det finns så mycket bättre köp än dessa men skall du huvudsakligen använda dem till 2-kanals lyssning så hade jag nog provlyssnat dem först innan köp. Fyndbörsen säljer ju XTZ och de har väl någon form av Buy & Try i ett antal dagar med möjlighet att lämna tillbaka om man inte är nöjd, vilket ju är en skitbra service. Kan även tillägga att supporten från Fyndbörsen fungerat perfekt i de fall jag har haft frågor osv... kan ju också vara värt en del.