HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 servicehjälp i malmöregionen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/12/02 :  14:14:28  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag har en Epson P-2000, som är en "multimedia storage viewer". Ett bra verktyg för fotografer ute på fältet. Man tankar ner sina bildfiler, antingen som backup eller efter hand som CF korten tar slut. En stor mycket bra skärm visar också att du är på rätt spår rent exponeringsmässigt etc.

Min maskin packade ihop imorse (givetvis när jag behövde den). Låter som ett tröskverk, dvs det känns som hårddisken har havererat. Den promptar mig att göra en "reset" och när det är gjort så promptar den "reset" igen, medans det låter krashhkabungpluckpluckrrrrrritschkabung när hårddisken snurrar.... och det går inte att stänga av eller göra något annat heller. Min är väldigt sparsamt använd, men garantitiden har gått ut. Epson lagar inte utanför garantitid.

Min är inte använd mer än 12-15 timmar totalt och kostade någonstans mellan 3500-4000kr så det känns lite jobbigt att lägga den i slasken utan att åtminstone ge den en chans!!

Tips någon? Serviceställe i Malmö med omnejd? Någon som personligen känner sig manad att sätta skruvmejseln i den?

Artphotography

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/12/02 :  14:39:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det räcker inte med att byta HD i den ?

Ett samtal till
Madeco AB
Tel: 08-442 83 30

kanske kan ge dig klarhet om det räcker med att byta disk...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/12/02 :  15:44:16  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag skulle tro att det räcker. Jag slår dem en signal! Tack Zalve

Fast det hade varit smidigare om det finns något liknande serviceställe i Malmö och slippa packa och skicka....

Artphotography
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2008/12/02 :  16:05:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är väl bara att byta disken själv. Tänkte mer på om det var så att OS'et låg i EEPROM och läggs ner på HD när en ny kommer in,..

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2008/12/02 :  20:17:21  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Hittade denna texten

There is no procedure available for reinstalling the operating system on your P-2000. Do not format the hard drive as this will delete critical system files and cause your P-2000 to become inoperable. This type of operational failure is not covered by the product#8217;s warranty.

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2008/12/02 :  21:16:56  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
There is no procedure available for reinstalling the operating system on your P-2000

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000