Jag har en Epson P-2000, som är en "multimedia storage viewer". Ett bra verktyg för fotografer ute på fältet. Man tankar ner sina bildfiler, antingen som backup eller efter hand som CF korten tar slut. En stor mycket bra skärm visar också att du är på rätt spår rent exponeringsmässigt etc.
Min maskin packade ihop imorse (givetvis när jag behövde den). Låter som ett tröskverk, dvs det känns som hårddisken har havererat. Den promptar mig att göra en "reset" och när det är gjort så promptar den "reset" igen, medans det låter krashhkabungpluckpluckrrrrrritschkabung när hårddisken snurrar.... och det går inte att stänga av eller göra något annat heller. Min är väldigt sparsamt använd, men garantitiden har gått ut. Epson lagar inte utanför garantitid.
Min är inte använd mer än 12-15 timmar totalt och kostade någonstans mellan 3500-4000kr så det känns lite jobbigt att lägga den i slasken utan att åtminstone ge den en chans!!
Tips någon? Serviceställe i Malmö med omnejd? Någon som personligen känner sig manad att sätta skruvmejseln i den?
There is no procedure available for reinstalling the operating system on your P-2000. Do not format the hard drive as this will delete critical system files and cause your P-2000 to become inoperable. This type of operational failure is not covered by the product#8217;s warranty.