Author |
Topic  |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/12/16 : 13:50:19
|
Jag behöver hjälp med internet Explorer, jätteproblem...
Jag använder själv alltid Mozilla Firefox då jag tycker den funkar bättre och snabbare, men ibland behövs även I.E för att vissa sidor visas sämre i M.F.
I går kväll när jag öppnade I.E så fylldes hela skärmen med små I.E fönster och de bara fortsatte komma och det gick inte att stänga ner.
När Explorern laddat fram drygt hundra fönster så fick jag ta till huvudströmbrytaren på grendosan för att stänga ner allting.
Nu har jag kört igenom hela datorn med antivirusprogrammet (Avira antivir) och ett flertal antispywareprogram som HiJackThis, Spybot S&D, Adaware, superantispyware och AntiMalware och som vanligt hittades inga direkta problem, ni vet, de vanliga "tracking cookies" var de mest allvarliga problemen i datorn.
Jag har även använt några program till att rensa registret men det hjälper inte.
Fortfarande när jag öppnar I.E så kommer problemet tillbaka, så frågan är: Vad ska jag göra????
Det är inga problem med Opera, Firefox eller Safari, bara Internet explorer. |
A balanced diet is a cookie in each hand. |
Edited by - CarlssonH on 2008/12/16 20:46:45 |
|
Jazz
Member

930 Posts |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/12/16 : 16:31:51
|
quote: instalera om?
Been there, done that Hjälpte inte att reparera/installera om I.E |
 |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/12/16 : 18:19:46
|
Det är synd att man ibland "måste" ha Explorern till vissa sidor, läste just hur dåligt det är med säkerheten: quote: Säkerhetsfel i Internet Explorer Ett allvarligt säkerhetsfel har upptäckts i Microsofts webbläsare Internet Explorer. Användare uppmanas att byta till en konkurrerande läsare tills felet har åtgärdats. Felet kan utnyttjas till att kapa datorer för att stjäla lösenord och Microsoft jobbar på en uppdatering för att åtgärda problemet, rapporterar BBC News. Så många som 10 000 sajter har hittills blivit utsatta för attacker enligt antivirusföretaget Trend Micro. Internet Explorer är världens mest använda webbläsare med knappt 80 procent av marknaden, enligt wired.com.
Saxat ur Sydsvenskans nätupplaga. |
 |
|
JonasY
Member

1019 Posts |
Posted - 2008/12/16 : 20:00:57
|
IE skall man aldrig använda annat än i undantagsfall. Bara man rör muspekaren över ikonen på skrivbordet förvandlas din internetuppkoppling till en motorväg för skit in i burken ... |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
Edited by - JonasY on 2008/12/16 20:01:33 |
 |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/12/16 : 20:48:58
|
Problemet är löst med hjälp av "Trojan-Remover", laddade hem programmet och körde oregistrerat för att prova och det var första programmet som hittade skiten som startade upp med explorer.
Och, JonasY, håller med fullt ut, men tyvärr visas vissa sidor bara i just Explorer. |
 |
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2008/12/17 : 08:19:31
|
Vilka sidor är det egentligen? Har använt i princip uteslutande Firefox de senaste åren och har någon enstaka gång hittat nån sajt som "kräver" IE. Numera är det snarare tvärtom, jag behöver FF för att IE inte visar sidor korrekt... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts |
Posted - 2008/12/17 : 08:35:42
|
Det finns ett litet plugin till FF som gör att man kan köra IE-motorn istället för vad nu FF normalt använder. IE-tab. Funkar kanon för de extremt få gångerna jag vill/behöver använda IE.
http://ietab.mozdev.org/ |
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
|
CarlssonH
Skämtsam

1265 Posts |
Posted - 2008/12/17 : 23:22:41
|
quote: Vilka sidor är det egentligen? Har använt i princip uteslutande Firefox de senaste åren och har någon enstaka gång hittat nån sajt som "kräver" IE. Numera är det snarare tvärtom, jag behöver FF för att IE inte visar sidor korrekt...
Nu senast ikväll kunde FF inte visa Spray-mailen riktigt och eftersom jag inte vill använda IE så provade jag Opera istället.
Opera hade inga problem att visa Spraymailen korrekt därför gick jag tillbaka till FF och försökte igen och tänkte att det var något tillfälligt (igen) men utan resultat.
Dessutom tycker jag att FF börjar bli långsam så det får nog bli Opera ett tag nu. |
 |
|
|
Topic  |
|