Hej igen Jag letar efter några billiga snygga vu-mätare att montera in i mitt slutsteg. Har ett st fult steg på 2x175w rms och tänkte mig göra en ny front och i denna fronten stoppa i vu-mätare vad tror ni om det?
Is that him? That's the buffet table. Well, how can we be sure unless we question it? The D just stands for digital. The amp turns itself on and off between notes to save power. Yeah! I love reading, and my head isn't even close to the shape of an egg! It's more the shape of an apple, or maybe an orange, but a BIG orange, more like a grapefruit really... Är klubbmästare i SVAVEL.
Jag köpte på 70-talet ett par 4":s VU instrument av märket Simpson som jag hade tänkt mig sitta i en förförstärkare. Jag tyckte senare att dom var alldeles för långsamma för att man skulle kunna lita på. De instrument som tillverkas idag och som inte är glädje prylar finns här. http://www.dk-technologies.com/products/selchart.php?prodgroup=ppm
Apropå plasma. Under 40-60 talet fanns det ett företag i Danmark Disa A/S. Dom tillverkade bl.a en ganska stor spegelgalvanometer som fungerade så att en billampa belyste en spegel via en mask eller en slits. Masken som var liten och om det nu var spegeln eller masken som rörde sig kommer jag inte riktigt ihåg. Men den elektriska nivån presenterades som ett lysande streck på en instrumentskala. Det här var en ytterst noggran nivåmätare för ljud då på sin tid. En tidigare föregångare till spegelgalvnometern i proffsljudvärlden var den optiska ljudkameran som användes inom filmindustrien för att kunna "fotografera" ljudspåret på en filmremsa.