HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Tatueringar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/01/09 :  23:51:28  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jo, jag vet att många inte tycker att man ska ha såna som inte går att dölja men denna ryggtavla har jag tänkt länge och noga på. Det är inget jag kommer ångra, däremot kommer det att ta tid med en så omfattande tatuering, dels av ekonomiska skäl, dels för att den som gör den inte är en maskin som klarar hur många timmar som helst.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

bearwik
200.000-klubben

4289 Posts

Posted - 2009/01/09 :  23:53:45  Show Profile Send bearwik a Private Message
Kör på Mayday, jag är snart 50 och ångrar inte mina ett dugg!

Jävligt nöjd Tannoyägare!
Mer membranyta åt folket!
Min rigg: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=70066

Go to Top of Page

dahlfalk
Member

500 Posts

Posted - 2009/01/10 :  00:24:12  Show Profile Send dahlfalk a Private Message
I min vänskapskrets är jag snart unik då jag inte har några tatueringar alls. Jag har dock länge funderat på att skaffa en eller ett par men jag vill ha någonting som jag själv ritat/målat och då jag är otroligt självkritisk så blir det aldrig något.

Vad gäller snacket om tatueringar / icke tatueringar så tycker jag att alla som talar emot tatueringar är av gammalt virke... "Usch, de är nog gamla kåkfarare!", "Ska du ha en tatuering så gör den liten och lätt att dölja!", "Du kommer att ångra dig när du blir stor!"...
För h*** jag är stor och jag har ingenting att dölja, jag skäms inte för den jag är eller för vad jag står för och om en tatuering skulle få någon att tycka att jag är en sämre person så är det den personen det är fel på!

Sitter faktiskt just nu och ritar en bild som eventuellt skulle kunna få hamna på mitt ben om den bilr tillräckligt bra. =)
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2009/01/10 :  11:53:01  Show Profile Send maal a Private Message
quote:
När vi ändå är inne på ämnet, vilka tatueringar har du?

Jag har en tatuering, en ros på höger överarm.
Inte särskilt vacker .

DIY och rör.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2009/01/10 :  12:07:12  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Ni ska självklart inte bry er om vad jag tycker, men jag kommer nog aldrig tycka annat än att det ser billigt ut med tatueringar.
Men den som lever få se.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2009/01/10 :  13:01:34  Show Profile Send Vox a Private Message
Vad rör det sig om för pengar för en tatuering?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2009/01/10 :  13:27:12  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Delar Björn-Olas uppfattning; för mig är tatueringar något jag förknippar med kåkfarare, sjömän och prostituerade.
Jag har en son som låtit rista in en hel del i sin kropp, vilket är beklagligt men valet är hans.

Om nu den "konst" man applicerar i huden är så vacker, varför inte beställa en tavla och hänga på väggen?
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2009/01/10 :  13:42:26  Show Profile Send Passerati a Private Message
Som tumregel dvs ganska generellt, kan man räkna med ett par tusen för ett mindre konstverk med detaljer. Detaljerna gör det dyrare och blir det större även då dyrare, liksom längre tid.

Blir det sen en massa olika kulörer brukar även det bidra till priset.

Som ngn form av tumregel. Känner man inte eller tex tatuerar sig på samma ställe, så är tatueringar DYRT...

Ska man göra sin första tatuering kan det vara bra att tänka på att tatueringen ska anpassas till stället och storleken av detsamma, som den ska sitta på. Kan mao ta lite tid, så lämna in bilden/bilderna i god tid innan till studion.

Finns sedan mer och mindre sköna ställen på kroppen, på sidan av bröstkorgen("under armen" och alltså på revbenen) fick jag höra var ett allmänt dumt ställe om man ogillar smärta.

För att sedan skoja till det kan man nog räkna ner Hi-Fi'n långt på materialsportens lista, vad brukar man hålla högre om inte sin kropp. Så snacka om materialsport

quote:
soundbrigade
Om nu den "konst" man applicerar i huden är så vacker, varför inte beställa en tavla och hänga på väggen?
Finns folk som har så och jag känner några, sett andra. Visats på tvn mm.

Edited by - Passerati on 2009/01/10 13:52:26
Go to Top of Page

maal
Member

830 Posts

Posted - 2009/01/10 :  15:11:35  Show Profile Send maal a Private Message
Att en del förknippar tatueringar med människor som sitter i fängelse och prostituerade, tycker jag personligen är lite av en generationsfråga. Så var det möjligtvis "förr". Numera är det definitivt annorlunda. Tatueringarna som sådana är betydligt mycket snyggare och framför allt så är det bättre kontroll på hygien och dom hjälpmedel som används vid själva tatuerandet. Jag har träffat både poliser, akademiker, brandmän och sjukvårdspersonal som har alla möjliga konstverk på sina armar och ben. Med andra ord så är den här typen av konstform helt och hållet utbredd i vårat samhälle, oberoende av yrke eller samhällsklass.

DIY och rör.
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2009/01/10 :  15:31:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Visst är det en generationsfråga. Jag börjar känna mig gammal.
Tur att det finns ungdomar som gillar metal. Det får mig att känna mig yngre.
Tänk bara efter före och inte efter så att ni inte behöver ångra er.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2009/01/11 :  16:06:52  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
quote:
Kör på Mayday, jag är snart 50 och ångrar inte mina ett dugg!

KOMMER att göra ryggtavlan, det är mer en fråga om ekonomi som avgör när det blir.

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2009/01/13 :  10:21:52  Show Profile Send n0p a Private Message

Exit Planet Dust

Edited by - n0p on 2009/01/13 10:30:37
Go to Top of Page

e-robban
Member

331 Posts

Posted - 2009/01/22 :  04:37:03  Show Profile Send e-robban a Private Message
Roligt med en tatueringstråd på detta forum. Jag har ganska mycket bläck på armarna å bröstet. Hittills har jag kört black n grey i biomechstil förutom senast då jag slängde in lite rött för att testa. För mig som inte kan rita en streckgubbe är det oerhört häftigt att se mina "visioner" förverkligade av en som kan hantverket. man får känna sig lite konstnärlig alltså och det kan ju vara värt något. sedan ser det ju coolt ut och genererar viss uppmärksamhet, bara positiv sådan är min erfarenhet men nog kan det oxå bli lite tjatigt ibland. sedan är det ju en gruppmarkering också (för mig). Då menar jag i bredare bemärkelse än en "gängsymbol" som i sig självt men helst kombinerat med andra attribut som man bär vittnar om att man gillar MUSIK å det är väl inget att skämmas för eller? Trodde inte det.

"Just sit back and enjoy the magic of rock!"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000