Diagram på frekvensgång on och off-axis: Fallet över 16khz beror som vanligt på min mic, sen finns det störning från datorns ljudkort vid 12khz och 15-16khz. Mätningarna rakt framifrån, 30 och 60 grader blev ganska lika. Allt är mätt ca 1m från högtalaren. Skall ännu försöka fixa lite med diskanten och delningsfilter så jag kan få det jämnare.
Kurvorna för diskantmätningen ser ju trevliga ut men hur ser integrationen ut mellan 'basen' och diskanten? Och hur låter det?
Mätningarna är gjorda på mellanregister och diskant (lådorna är inte avsedda att gå ner i basen) med delning ca 12db akustiskt vid 3000hz. Har ingen mätning med bas än då jag inte har tillgång till de baslådor som skall användas sen (ha kört med tillfälliga basar som är delade vid 300hz 12db)
Hur de låter?: Tycker de låter bra men jag kan ju vara en aninens partisk.. måste testa att dela med 6db filter och jämföra (diskanten går rätt lågt ner och mellanregistet rättså högt så det borde kunna gå..)
De där off-axis-egenskaperna ser ju synnerligen bra ut, hur är det i vertikalled?
Har inte mätt nåt i vertikalled, diskanterna sprider ju väldigt dåligt vertikalt på höge frekvenser. Skulle kanske passa bra att köra med MTM när man använder banddiskant... Får återkomma med mätning.