Är ute efter ny högtalarkabel till mina Usher BE-10 och jag undrar ifall någon har koll på hur dom låter kört via singlewire? Om man letar begagnat kablage i 5000-10000-klassen för dessa, ska man direkt leta biwire eller går det lika fint med en singlewirelösning?
Har mitt intresse lite inne på Harmonic Technology Magic Tweeter och den finns bara i singlewire.
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Ok. Jag provspelade en Kimber XL monocle idag och gillade verkligen ljudet. Jag skulle vilja ha ungefär samma ljudkaraktär som den kabeln men jag har ingen möjlighet i nuläget att låna hem kablar för test och jämförelse.
Någon som hört Harmonic Technology Magic Tweeter och har lite insikt om hur den låter? Det finns nämligen en sådan beg till bra pris men jag har ingen som helst möjlighet att testa den innan köp.
Letat runt lite på nätet. Försöker hitta någon "Magic Tweeter" vs "Kimber Monocle XL" jämförelse men det är ju svårt. Har ett mycket bra pris på Magic Tweetern nämligen men som ni säger, köpa en kabel olyssnad känns inte riktigt rätt. Får leta vidare.
Tipsa gärna om ni har mer synpunkter om dessa kablar, eller andra i samma nivå och ljudkaraktär.
Till Hificonsult! Jag har ett litet meddelande till er på hificonsult som säljer Transparentkablar. Ni säger att Biwire uppfannas av någon som sålde kabel på lösmeter... men transparent säljer också Biwire. Ni har ju själva gjort en recension om biwire där ni tycker att dom låter bättre och öppnare. Då är min fråga..... har ni ändrat er uppfattning. Jag ringde till er för några veckor sedan och frågade just om biwire och ni sa att det var bra. Så nu är jag väldigt klyven vad ja ska köpa single eller biwire.
Ville uppdatera med vad det blev till slut. Jag hade hemma och spelade alltså på:
1. Kimber Monocle XL 2. Synergestic Research Tesla Accelerator 3. M I T AVt MA Reference
Jag testade under en veckas tid och vinnaren blev M I T. Den är iofs dyrare än de andra kablarna, men eftersom den var så pass mkt bättre så slog jag till. Den plockade helt enkelt fram detaljer på ett mycket bättre sätt än de andra kablarna. Den låter bättre i alla register. Jag vet inte vad M I T har för hemlighet i sin "lilla låda" men kanske någonting liknande som Transparent har i sin?