Ja, som sagt så har mitt Primare a30.2 börjat smälla när jag ska sätta på det. Det tar två-tre sekunder innan det sätts igång som det brukar men när det ska knäppa till lite som det gör i de flesta slutstegen så blir det nu även en ganska kraftig smäll som går ut i högtalarna. Störande. Jag har inte märkt någon skillnad i ljudkvalitét när jag lyssnar på musik, men det ska ju inte vara så att det smäller. Är det något man kan laga själv (om nu någon vet vad felet är?) eller måste jag skicka in det till en verkstad?
Edit/ Det kvittar om jag har satt för försteget före eller efter jag har satt på slutsteget... det smäller till ändå.
Har ingen aning, men uppskattar all input jag kan få i ämnet. Kom på en sak till. Om jag bara stänger av det oxh sen sätter på det igen efter 5-10 minuter så smäller det inte. Det är bara när det varit avstängt en längre tid som tex över natten som det smäller.
Kanske likström från slutsteget? Mät utgången med en voltmeter , om du inte har det, kolla på bashögtalaren Om den åker in eller ut o är kvar i de läget så är det likspänning ut från förstärkaren = inte bra.
Den skall "klicka igång" vid signal från förförstärkare, men att den skulle smälla som du skriver tycker jag låter skumt och jag skulle rekommendera dig att du ringer Hans Karlsson på Audioactive och frågar. Han är bra att ha och göra med och hjälpsam. mvhKristofer