| Author |
Topic  |
|
|
robban
Audio Concept

491 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 00:26:42
|
Hej,
Måste dela med mig av en underbar skiva som jag just nu sitter och njuter av. För den som gillar softare och melodiös jazz, framfört av extremt duktiga musiker kan jag bara säga, sök upp Tsuyoshi Yamamoto och skivan Autumn In Seattle Xrcd2 K2 på nätet. Den borde vara lätt att få tag på.
Mycket välinspelat, dynamisk och enormt trevlig.
Någon som känner den?
/robban
|
Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,  |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
|
|
celef
sirap i datorn

2422 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 01:11:37
|
"framfört av extremt duktiga musiker kan jag bara säga, sök upp..."
MESHUGGAH http://www.meshuggah.net/ |
sound pollution |
 |
|
|
ekman
Member

270 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 01:26:26
|
| meshuggah är GRYMT äckligt skickliga men inte speciellt roligt att lyssna på i längden |
 |
|
|
jan
Hög Fidelitet

701 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 01:37:53
|
quote: Originally posted by robban
Hej,
Måste dela med mig av en underbar skiva som jag just nu sitter och njuter av. För den som gillar softare och melodiös jazz, framfört av extremt duktiga musiker kan jag bara säga, sök upp Tsuyoshi Yamamoto och skivan Autumn In Seattle Xrcd2 K2 på nätet. Den borde vara lätt att få tag på.
Mycket välinspelat, dynamisk och enormt trevlig.
Någon som känner den? /robban
Helt enig - kanske et tilfælle, men det har kört et par gongar på min CD denna kvällen ochså! Om du har stress er den bra at komme ned på igen. Met andre ord mycket afslappat och "laid back" musik. |
Jan Nielsen http://www.pladespilleren.dk
|
 |
|
|
neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts |
Posted - 2003/01/05 : 11:32:53
|
Robban,
Tack för tipset ! Jag är ganska ny inom jazzområdet men har under det senaste året låtit mig själv hänföras och inspireras mer och mer av denna härliga musikstil. Har ännu inte hunnit handla så värst många jazzplattor så Tsuyoshi Yamamoto kan ju vara värt ett försök ... 
|
Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air Auktoriserad återförsäljare av Moog
|
 |
|
| |
Topic  |
|