HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Härlig musik på lördagskvällen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/01/05 :  00:26:42  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

Måste dela med mig av en underbar skiva som jag just nu sitter och njuter av. För den som gillar softare och melodiös jazz, framfört av extremt duktiga musiker kan jag bara säga, sök upp Tsuyoshi Yamamoto och skivan Autumn In Seattle Xrcd2 K2 på nätet. Den borde vara lätt att få tag på.

Mycket välinspelat, dynamisk och enormt trevlig.

Någon som känner den?

/robban

Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/01/05 :  00:54:38  Show Profile Send Timbre a Private Message

http://www.amusicdirect.com/products/swsearch.asp?dmSearchBy=Title&srch=Autumn+in+Seattle&B1=GO
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/01/05 :  01:11:37  Show Profile Send celef a Private Message
"framfört av extremt duktiga musiker kan jag bara säga, sök upp..."

MESHUGGAH http://www.meshuggah.net/

sound pollution
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/01/05 :  01:26:26  Show Profile Send ekman a Private Message
meshuggah är GRYMT äckligt skickliga men inte speciellt roligt att lyssna på i längden
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/01/05 :  01:37:53  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
quote:
Originally posted by robban

Hej,

Måste dela med mig av en underbar skiva som jag just nu sitter och njuter av. För den som gillar softare och melodiös jazz, framfört av extremt duktiga musiker kan jag bara säga, sök upp Tsuyoshi Yamamoto och skivan Autumn In Seattle Xrcd2 K2 på nätet. Den borde vara lätt att få tag på.

Mycket välinspelat, dynamisk och enormt trevlig.

Någon som känner den?
/robban

Helt enig - kanske et tilfælle, men det har kört et par gongar på min CD denna kvällen ochså! Om du har stress er den bra at komme ned på igen. Met andre ord mycket afslappat och "laid back" musik.

Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/01/05 :  11:32:53  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Robban,

Tack för tipset ! Jag är ganska ny inom jazzområdet men har under det senaste året låtit mig själv hänföras och inspireras mer och mer av denna härliga musikstil. Har ännu inte hunnit handla så värst många jazzplattor så Tsuyoshi Yamamoto kan ju vara värt ett försök ...

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000