K3 & K3 Super fick visa vad dom kunde men fastnade för MA då de i mina öron låter varmare och "mysigare". Lite luddig beskrivning men det är det är min uppfattning. Passade min smak bättre. Har du möjlighet så låna hem och prova i rätt miljö. Hoppas du hittar rätt.
Perosnligen så rekomenderar jag inte K3-serien, klart överskattade i mina öron, ett par Canton GLE490 spelade brallorna av ett par K3-super på en demo som jag var på. Alla parametar var bättre på Canton,även om jag nu tycker att basåtergivningen är lite för tunn för min smak på 490orna. Arcam har ju oftast ett ganska neutralt ljud som tex XTZ kanske funkar bra med och Monitor Audios skulle jag tro funkar bra. Du vill väl ha en viss värme i ljudet eller?
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Jo en viss värme vill jag allt ha på ljudet, Monitor Audio har jag nu bestämt att jag ska låna hem så en polare som har bil ska få hjälpa till att hämta dem.
Exakt när det blir har jag dock ingen aning om men förhoppningsvis ganska snart.
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio