Jag ska köpa en ny signalkabel till min hörlursförstärkare. Min andra signalkabel är en Supra eff med bullet plugs... Kabeln får kosta 500-1000 kr. H.förstärkaren är en creek obh-11 och lurarna som snart kommer skickade från tyskland är hd590.. Jag har kollat på bl.a. Tara Labs kablar(har ganska många kablar i olika prisklasser), Nordost(lite dyra kanske, skulle kanske va en beggad black knight då), Audioquest och Monster Cable som de har ganska bra priser på referenceaudio....några råd??
Nu är det så att jag behöver två signalkablar...En till lurförstärkaren från cd-spelaren o en från lurförstärkaren till förstärkaren...Clou kabeln passar inte HD590...ska försöka bygga en egen kabel till hd590'n..
Nu är det så att jag behöver två signalkablar...En till lurförstärkaren från cd-spelaren o en från lurförstärkaren till förstärkaren...Clou kabeln passar inte HD590...ska försöka bygga en egen kabel till hd590'n..
Är det inte samma anslutning som på HD600? Kanske är det HD580 jag tänker på och inte 590:an...
Jag gillar supran men skulle ändå vilja testa något nytt..Jag kommer att satsa på hörlurslyssnande istället för högtalare framöver..kommer ändå behålla förstärkare och o högtalare...Diskanten är något ljusare i HD590 än hd600..behöver kanske en kabel med mjukt o luftigt ljud.. HD590 låter lite mer som Grados än HD580 och HD600...jag föredrog dem faktiskt framför HD580 och HD600...Impedansen är åsså lägre och de passar bättre till creek förstärkaren än HD580 o 600..
quote:
Är det inte samma anslutning som på HD600? Kanske är det HD580 jag tänker på och inte 590:an...
Det än nog 580'n du tänker på...på hd590'n går sladden bara till ena luren och kontakten är 2.5 mm stereo teleplugg...vilket gör det enklare att bygga en egen kabel till dom...
egentvinnad enledars tp-kabel á fem kronor metern med guldplaterade rca från clas olsson. det är vad jag lyssnar med. har fortfarande spöat alla andra kablar jag testat...
Okej... Denna kabel har i A/B test alltid överglänst de andra vad gäller öppenhet i diskant samt att basen upplevts som mer fast och kontrollerad. I tester då jag ej vetat om denna kabel varit A eller B så har jag ändå alltid valt ljudet hos denna. Det har naturligtvis dykt upp tillfällen då jag ej kunnat höra någon skillnad på A respektive B. Detta är också njutbart då mina kablar kostar fem kronor metern...
Losar wind kostade 1550 kr på ref.audio vilket jag tycker e lite i mesta laget eftersom jag hade tänkt mig en kabel i prisklassen...500-1000 kr...Black knight kostade 1200 kr...kanske, kanske den...men den är rätt dyr...
Jag ska köpa en ny signalkabel till min hörlursförstärkare. Min andra signalkabel är en Supra eff med bullet plugs... Kabeln får kosta 500-1000 kr. H.förstärkaren är en creek obh-11 och lurarna som snart kommer skickade från tyskland är hd590.. Jag har kollat på bl.a. Tara Labs kablar(har ganska många kablar i olika prisklasser), Nordost(lite dyra kanske, skulle kanske va en beggad black knight då), Audioquest och Monster Cable som de har ganska bra priser på referenceaudio....några råd??
Tack!
Hej Marbrink!
En kamrat till mig använder Biltemas Rosa kabel för 119 kr styck till en likadan uppsättning som du har! Det låter minst sagt bra! Mvh kenth
Hmm..ja...kanske man borde...vet inte om de finns så många beggade nordost kablar dock...ska kolla på www.audioadvisor.com o se vad dom har...eller så kanske de får bli biltemas rosa =)