Author |
Topic  |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2009/02/16 : 12:48:17
|
Hejsan,
Funderar på att dra igång en blog på akvarieföreningens hemsida. Tanken är enkelhet! Behöver eg bara kunna göra lite inlägg utan några fancy editeringsfunktioner.
Idagsläget vet jag inte vilka möjligheter som finns, php, java, mysql, etc, men det bör gå att lösa det mesta, även om kanske java känns som det mest säkra alternativet.
Några ideer och tips?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
brewitz
SW-hantering

1624 Posts |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2009/02/16 : 15:38:18
|
Jag var lite otydlig - jag vill ha mjukvara på föreningens egna server, dvs inte ett konto/blogg på nån annans server. Tack iaf Brewitz! 
Fler förslag?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
brewitz
SW-hantering

1624 Posts |
Posted - 2009/02/16 : 15:54:41
|
Ok. Vi kör internbloggar på roller(http://roller.apache.org/) och använder JBoss och Oracle. JBoss är ett jäkla &*$%"&% och Oracle kostar pengar men kör på Tomcat och MySQL och det borde funka utan större problem. Jag har ingen egen erfarenhet av (antar jag) config-helvetet du måste gå igenom och kan tyvärr inte hjälpa till. |
 |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8779 Posts |
|
tober
Component.se

1318 Posts |
Posted - 2009/02/16 : 19:00:21
|
Rekommenderar Wordpress även att du vill ha det enkelt. Wordpress är väldigt utbrett utvecklas i bra takt och finns väldigt mycket tredjepartsmodulter, mallar, tutorials etc till. Jag föredrar att det man installerar klarar lite mer än vad man tänkt och sen strippa ner det på funktioner. Vill man sen utöka så finns det och man enkelt lägg till funktioner utan att målat in sig i ett hörn.
|
Driver sajten component.se. |
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2009/02/17 : 08:49:00
|
Tack för input! Skall läsa på om Wordpress lite mer! 
Uppskattar verkligen denna möjlighet off topic-delen ger. Tack!
|
|
 |
|
|
Topic  |
|