Har ägt Audia Flight One och den är välljudande. Har inte jämfört den med någon annan, men jag trivdes med ljudet. Hade nog haft kvar den om den hade passat i min nya (dåvarande) stereohylla.
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Jag har ägt en One och en av nackelarna som upplevde var att det tog så lång tid att skruva upp volymen. Många varv blev det innan det hände något om du förstår vad jag menar.
Mitt exemplar var även ytterst känsligt för de knäppar som kan uppstå via pickupen när jag tog av en skiva. Detta medförde att en säkerhetskrets stängde av förstärkaren. Jag löste detta genom att alltid dra ner volymen innan skivan togs av.
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"