Ja, temperaturstabiliteten kan vara ett problem. Eller snarare kanske tendensen till runaway ... utgågsbias bör öka med temperaturen? Man kanske kunde byta ut R9/R14 mot dioder/schottky om biasen ökade för mycket? Annars testat lite olika kombinationer med jfet/bjt/mosfet för line applikationer... bjt-mosfet lät mycket bra vill jag minnas.
Frågan är varför man inte ser den här typen av O/P steg i komersiella slutsteg? Vad finns det för hake? Har däremot sett diamond buffrar driva konventionella PP utg.steg. Kan det finnas andra problem än bara ev temperaturstabilitet? Kanske händer otrevliga saker vid klippning?
Ja det svåraste är kanske att hålla stabil klass B (A/B) - bias. Jag tror att man kunde byta ut strömkällan M1 mot en simpel resistor och den vägen få stabilare ström genom drivartrissorna.
Ludo: Fick en idé som jag ska simma när jag kommer hem i kväll. De dioder som sitter på sluttransistor-substraten gör ingen verkan där de sitter nu. Det kommer dock att medföra ytterligare ett par BD139/140 EF drivers ala Otala.
mvh Lars "Back To Basics" Bygger reVintage Amps, www.revintage.se Sur man med svart själ!