Köpte en SP-10 MK II som tog stryk under transporten. SR:s variant med RIAA och strömförsörjnings boxen inbyggd i en ful låda. Verkar som att boxen har farit runt i lådan under resan och nu vill inte spelaren snurra. Även tonarmen är förstörd men det är mindre viktigt. Kan någon rekommendera en bra reparatör i Stockholms trakter?
Tack, men nu funkar inte den Några förslag för reparation!? Inget fel på den första alls. Utrustad var den med en EPA 100P tonarm, satt i en mycket stor träplint. Sålde den för att köpa en Thorens TD-124.
Har fått bytt elektrolytkondingarna i motorstyrningen på ett par sådana spelare som inte startat. Några av kondingarna var totalt slut, gav inte det minsta värde vid mätning. Efter byte så gick de perfekt igen. Spelarna från SR har väl regelstart. Det är inte den som måste aktiveras?
Det verkar som att jag har hittat en mycket duktig elektronik kunnig kille här i Stockholm. Vet inte om resonemangen kring kondingar kan appliceras just på min skivspelare då den fungerade när den skickades i väg.
Upptäckte felet själv Ett kretskort har fått sprickor på två ställen. Måste erkänna att jag är lite stolt. Jag kan inte reparera det själv men dock ändå.