Jag undrar om det är någon som har haft eller har problem med att spela SACD-lagret på vissa hybridskivor? Jag har framförallt problem med att spela SACD-lagret på ett antal skivor ifrån BIS. CD-lagret funkar helt ok samt SACD-skivor i från andra bolag t.ex. Pentatone. Jag har en Sony 555ES där pick-up:n nyligen är bytt.
Jag har rätt många BIS SACD och har aldrig haft något problem med att läsa SACD spåret (Pioneer DV-757)
Tråkigt att höra att du har fått problem, kanske har de satt någonting dåligt när de bytte? (höj bakkanalerna något på BIS SACD jämfört med andra bolags flerkanal, de är gjorda så...)
Jag har "googlat" omkring lite och det verkar inte vara ett helt ovanligt problem med just hybridskivor. I mitt fall så uppstår felet när spelaren är varm och med skivor ifrån BIS... (i min PS3:a funkar det alltid). Så det är kanske min 555ES om inte klarar alla skivor. Lite synd, för jag gillar den verkligen.
Jag har haft liknande problem med en skiva från Opus 3. CD lagret gick bra att spela men min spelare vägrade spela SACD-lagret. Efter att jag fått ett nytt ex av skivan funkar det kanon. Kan tillägga att jag har ett tiotal Opus3 SACD-hybrider men bara haft problem med en skiva. Jag har en Denon 1940.