Stannade till på Mediamarkt igår. Köpte love over gold med Dire remastered 1996. Blev förvånad idag när jag kollade på skivan och det står 1982 på den. Kollade upp min andra skiva ifrån den serien och det står 1996 på den. Ringde mediamarkt som gick bort till hyllan och kollade upp alla remast. skivor. Det står 1996 på alla skivor utan love over gold.
Har någon den? Kan ni kolla om det står 1996 på skivan också och inte bara på fodralet. Verkar galet det här.
Tummen upp till mannen på mediamarkt som hjälpte mig över telefon.
Det står samma på min skiva från ginza som på Dre's skiva från Mediamarkt.
På framsida av skivan står det (P) 1982. Även nummret 800 088-2 står tydligt utskrivet. När man tar ur skivan ur fodralet så syns "baksidan" på fodralets baksida (det blev kryptiskt). Bilden där är en cirkel med de olika omslagen i "remastered-serien". Nummret under "love and gold"-omslaget är just 800 088-2.
Kikar man på askens baksida så finns det tre årsangivelser. Först (P) 1982, sedan (P) 1996 och slutligen (C)1996. Jag tänker inte tjafsa med vare sig Ginza eller skivbolaget. Jag är nöjd med både skivans ljudkvalitet och musiken. Och skulle det nu vara en icke-remastrad utgåva så får man väl se det som en bonus.