HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Högtalarkabel till Naim
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2009/03/20 :  11:12:48  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Det verkar som att jag har på gång en Naim kombo och till den ska jag skaffa högtalarkablar. Det påstås att Supra passar inte; att det ska vara impedance si och så; att de ska vara si och så långa; vissa säger att det ska vara tunna, långa historier; andra vet att Linn kablar passar bäst; tredje tycker att det spelar ingen roll eftersom inne i högtalaren får förstärkaren resistance och impedance Naim behöver etc, etc.... Vad tycker folk på forumet? Tips?

Ta dig samman och gör något onyttigt!

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2009/03/20 :  12:43:24  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Det ska vara hög induktans och låg kapacitans om det ska passa till Naim. Anledningen är att Naim inte sätter drosslar på utgången på sina utgångssteg. En felaktig kabel kan orsaka instabilitet och låter sämre även om den inte gör det. Det är väl inte lika känsligt för nyare apparater som för gamla, och billigare är nog mindre känsliga än dyra. Själv kör jag Naims egna kablar eftersom de lät bra och inte var alltför dyra.

Ligger denna tråd rätt förresten, tänker du bygga egna kablar?

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000