Author |
Topic  |
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 14:21:16
|
quote: Originally posted by Niklas Nord
ställde du frågor via mail, eller fick du nått informationsblad av dem på dessa enheter?!
-Dom skickade en zipfil efter en mail-kontakt med mer information.
frivolt, det är inte bra!
-Tänk om man kunde få en krona för varja gång man har svurit åt datorn . Skulle bli en skaplig kväll på krogen.
|
Edited by - n/a on 2003/01/09 14:22:07 |
 |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 14:25:46
|
men om man med sina subbasar skulle vilja spela ned till oändligheten typ 10hz, stopar den i alla fall vid 15 hertz då? eler kan man få den att inte strypa där?
quote: Originally posted by Dahlberg
quote: Originally posted by Niklas Nord
Går den inte djupare än 15,6 hz ? är det någon begränsning, eller.. vad betyder "trough", att den släpper igenom allt den får in utan att bryta ljudet på nått sätt. . .. .
Alldeles riktigt. Att lägga ett "subsonicfilter" vid 15hz är nog tillräckligt lågt.
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 14:43:50
|
Nej, sätter du den på "thru" så är det ingen begränsning där.
|
 |
|
n/a
deleted

1846 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 14:58:28
|
Jag skickade svar till NN över mailen men jag kan läga det här också om det är någon annan som är intresserad.
Ungefär så här gick det:
Det skiljer på DA-omvandlarna men det kommer du att få se när du får lite utförligare info. Nu vet jag inte om du bara kommer att ha CD-spelaren som signalkälla men om så inte är fallet så kommer du att behöva en ingångsväljare. Att använda input gain som den enda volymkontrollen innebär att AD och DA omvandlarna kommer att reducera anntalet använda bitar vid låga lyssningsnivåer med reducerad upplösning som följd. Så har jag fått det förklarat för mig vid något tidigare tillfälle. Meningen är att man åtminstånde skall se att VU-staplarna på fronten rör sig och helst så skall dom ligga strax under klippning. Då fungerar det enligt min åsikt helt OK. |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 15:06:22
|
men alltså, detta är ju ett delningsfilter, och hade nog mest tänkt att ansluta denna efter mitt försteg, kan man inte det? eller fins det någon nackdel med att göra så.
vad man annars kan göra (också) är att fixa en TacT, där man kör digital ut från TacT direkt in till digital IN på LEM!
jag visste inte att du använde denna som försteg också..
jag är inte så hemma på vad GAIN igentligen är för nått...
|
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 15:15:51
|
Vad kan man göra med denna då; http://www.driverack.com/480.htm

Drive Rack är ett perfekt exempel på varför DBX alltid varit synonyma med innovativa idéer och ledare inom "spjutspets" teknologin. Designad för att vara den enda nödvändiga enheten mellan mixer och slutsteg. Varenda effekt du kan önska har inkluderats, samtliga är dessutom fullt ut konfigurerbara. Drive Rack är en komplett högtalarsystem "manager" mångsidig nog för att passa i alla sammanhang, FOH, monitor, installation etc. 4 komponenter är tillgängliga i Drive Rack-serien för enkla och snabba lösningar till varje tänkbart audio scenario. Dessa 4 börjar med 480, som är huvudprocessorn, kapabel att driva så många slavenheter 481S och 482S som dina applikationer kräver. Hela system kan kontrolleras och programmeras av en enda 480R remote enhet.
Funktioner: Hjärtat i ett Drive rack system är 480. 480 inkluderar 4 ingångar och 8 utgångar vilka kan skräddarsys till önskad konfiguration. Genom att inkludera varje form av nödvändig processering för att skicka signalen från mixer till slutsteg, såsom : Pre-Crossover EQ, Notch filter, högtalar delay, multipla delningar, högtalarkompenserings EQ, tidskompensation, kompression/limitering, är 480 den enda burk du behöver. Två stycken separata realtids analysatorer. 480 är fullt programmerbar från fronten, från fjärrkontrollen 480R samt från dator via GUI porten.
|
Edited by - Niklas Nord on 2003/01/09 15:24:43 |
 |
|
Topic  |
|
|
|