HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Min nya reciever.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/04/17 :  22:24:37  Show Profile Send gcs a Private Message
För en tid sedan köpte jag en ny receiver och nu undrar jag varför kan man inte använda förförstärkaren och eller slutsteget separat. När man tar ut signalen från förförstärkare, alltså pre out. Då har man fortfarande ljud i högtalarna. På min gamla H-K AVR5000 kan man använda slutstegen separat till det man önskar. Men det här går ju inte på moderna receiver#180;s. Varför, det kan man undra eftersom det skulle ge en större flexibilitet. Om det nu är så här att man förlorar slutstegen när man enbart vill använda försteget, då tycker jag att man borde kunna stänga av strömförsörjningen till slutstegen. Nu tänker jag vänta ut garantin och där efter kan man montera extra RCA-kontakter till slutstegen. Någon skrev att har man Audyssey då får man ingen bas. Det är fel för bas det har jag gott om. Däremot så kan jag ändå tycka att Audyssey är överreklamerad. Den har alldeles för få filter insatser som dessutom sitter alldeles för glest. Det kan t.o.m med vissa ljud ibland låta väldigt konstigt när eq:n är inkopplad.

Audiovector
Member

1991 Posts

Posted - 2009/04/19 :  02:26:53  Show Profile  Visit Audiovector's Homepage Send Audiovector a Private Message
Håller med dig till 100%! Vilken reciever har du?

Anläggning 1) ELAC FS-249, Cambridge Audio 851W, Cambridge Audio 840E, Cambridge Audio 851D, Chord Signature reference, Monitor Audio Silver W12, Marantz SR-7011 samt Real Cable Chenonceau RCA, Onkyo DX-C390 samt Bluesound Node.

Anläggning 2) Focal Chorus 836W, Cambridge Audio 851C, Roksan Caspian M2 Power Amp
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2009/04/19 :  14:29:28  Show Profile Send gcs a Private Message
Min nya är en Onkyo TX SR876. Jag var medveten om att Audessey var lite väl enkel för att vara helt användbar. Men jag skulle nog tro att det är så med alla på marknaden idag tillgängliga apparater oavsett pris. Jag behövde en förstärkare till min BD spelare och för konvertering och uppskalning av alla videoformat till HDMI.. Min gamla H-K 5000 saknar HDMI annars tycker jag att den låter bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000