| Author |
Topic  |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/01/07 : 11:07:18
|
CDNOW torde väl vara sjysst att beställa från? Har någon behövt betala TULLAVGIFT???
Några andra rekommenderade?
|
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
NikkiSixx
Member

75 Posts |
Posted - 2003/01/07 : 15:09:58
|
Jag har beställt från cdnow en gång. Jag fick ingen tullavgift då, men tror nog bara jag beställde två st cd-skivor, möjligtvis tre.
Lycka till... lite av en chansning är det ju alltid.
 |
www.scaar.net
|
 |
|
|
n/a
deleted

552 Posts |
Posted - 2003/01/07 : 16:40:11
|
| Beställer därifrån lite då och då. Inga problem med tullen ännu. Har dock bara haft 2-3 skivor varje gång. Det är bra ljud i de amerikanska skivorna och ibland även andra låtar än på de europeiska utgåvorna. |
Man borde inte sova. |
 |
|
|
KC
t f ökenräv

447 Posts |
Posted - 2003/01/07 : 16:43:42
|
Jag har beställt massor av gånger. Om du håller det hela under ca $50 (inkl. frakt) så är chansen stor att du slipper tullavgivten och momsen. Men det finns inga garantier. |
 |
|
|
BloodyAmatör
Starting Member
27 Posts |
Posted - 2003/01/07 : 16:43:58
|
Jag och brorsan beställde skivor från cdnow, första gången kom skivorna utan några som helst tullavgifter. Nästa gång brorsan beställde skivor så gick det sämre...
Kommer inte längre ihåg hur mycket extra han fick pröjsa för skivorna, men jag vill minnas att det var en avgift för att paketet hade öppnats sen tillkom moms och annat. Skivorna var inte speciellt prisvärda när man väl hade fått hem dom.
|
The story's always the same Seven-hundred tons of metal a day Now sir you tell me the world’s changed Once I made you rich enough Rich enough to forget my name
|
 |
|
|
no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts |
Posted - 2003/01/09 : 17:00:57
|
Vad tycker ni generellt om ljudkvalitén från USA-tillverkade skivor? Bättre el sämre än här i Europa? Ngn. som jämfört samma skiva fast tillverkade på olika ställen? |
 |
|
|
Rollo
Member

175 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 16:01:56
|
Jag åker nästan alltid på tullavgift från CDNOW, har klarat mig en gång då det bara rörde sig om några restnoterade plattor. Med tullavgifter blir det inte så billigt som man skulle vilja, men det finns en hel del godis. Och så är det sådan där förhatlig plombering på varenda skiva... |
 |
|
|
10
Member

732 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 16:16:32
|
På Naim-forumet pratas det en del om att ljudkvaliteten är mil bättre på den nordamerikanska utgåvan av Norah Jones debut, och det är nog inte helt ovanligt (utan att ha jämfört).
Vad gäller CDNOW ska man nog alltid räkna med att åka på tull, moms och Svensk kassaservice d-a ockeravgifter, annars kan det bli en väldigt obehaglig överraskning. |
 |
|
|
wolfman
Member

220 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 16:38:25
|
http://www.futureent.com har både USA och Canda pressar, dom ligger i England så ingen risk för tull & moms. |
 |
|
|
Peta
Member

68 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 17:05:37
|
| Hur är det med LP-skivor, är det större risk? Jag tänkte inte på det när jag beställde... och det var inget märkvärdigt jag beställde ens, utan det var bara för att det var billigt (med långsammaste och billigaste frakten.) Nu blir det ju snordyrt om det blir tull på det! 6 LP... Vad tror ni? |
 |
|
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 18:28:34
|
Räkna med tull och moms... När jag valt airmail som fraktalternativ har det hänt att paket slunkit igenom. Med dom snabba fraktbolagen har det alltid blivit skatt och tullavgift. Skillnaden i tid har ibland bara varit fyra dagar. Dyra dagar...  |
 |
|
|
Patrik
Aston Martin

613 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 19:10:06
|
quote: Originally posted by wolfman
http://www.futureent.com har både USA och Canda pressar, dom ligger i England så ingen risk för tull & moms.
Huh? Har de USA-pressningar? Trodde allt var Kanadapressat. Det har allt jag beställt varit, men då har jag missat det. |
[green]It's all about the music![/green] |
 |
|
|
wolfman
Member

220 Posts |
Posted - 2003/01/10 : 19:38:35
|
Future Ent. com säljer nog mest Kanada-pressar men jag vid ett flertal ordrar fått USA-pressar, utan att det stått något om detta på deras hemsida. Antar att dom tar hem vad leverantören har på hyllan. Sen är ju frågan hur stor skillnaden är mellan USA och Kanada-pressar, det borde väl vara samma mastrar som används? |
 |
|
| |
Topic  |
|