Author |
Topic  |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2009/04/25 : 13:58:52
|
Jag var på Skivmässan i Sundsvall i dag. Färre säljare än förra gången och priserna i vissa fall var väldigt höga. Speciellt hos ett par killar från England. Sen hade de packat skivorna alldeles för tajt, så det var svårt att bläddra också.
Det var på Pipeline, som normalt är en rockklubb. Det var väldigt mörkt i lokalerna. Om man hade velat kika på informationen på dead wax, så hade man nästan inte sett något alls. Jag köpte ingenting. Ändå hade jag skrivit ut en lista på fyra sidor! Alltså potentiella album att se efter.
I morgon är det Umeå som gäller. Hoppas att ni grabbar och tjejer från Ume har det lite bättre.  |
Edited by - pick-me-up on 2009/04/25 14:00:40 |
|
Comus
Member

321 Posts |
Posted - 2009/04/26 : 12:13:04
|
Jag var också där med laddad plånbok, kom hem med en bunt dvd-filmer istället för de förväntade vinylerna.
Verkar som att de bra säljarna hoppar över Sundsvall för att det är färre besökare än förr, besökarna hoppar över mässan för att det kommer färre bra säljare dit, osv.... 
Mvh /
|
Comus |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2009/04/26 : 18:13:11
|
Du har nog rätt, Comus!
Jag har inte varit på så många skivmässor, men kommer ihåg att de bästa jag har sett var på Tonhallen. Och killen som jag köpte flera LP gick även till bilen och hämtade speciellt en skiva jag var intresserad av. Det kan man kalla för service.
Jag ångrar att jag inte tog hans namn. Nu vet jag nästan ingenting om honom, men han måste vara ganska stor säljare med svenska mått mätt. Skulle gärna göra fler affärer med honom. Skivorna var i mycket gott skicka och priserna kan man inte klaga heller. Det är en ganska ovanlig kombination enligt mig.
Han är en mycket trevlig kille, kanske mellan 45 och 50 år och hans tjej/sambo/fru stod bakom disken också. Det gjorde inte ont i ögonen att se på henne, alla fall. 
Hur många kan det vara i Sverige som åker runt regelbundet? Inte kan det vara så jättemånga. Speciellt när man tar hänsyn att de bästa hade tusentals skivor med sig. Tror nog att jag måste försöka hitta en bra och pålitlig säljare på tradera för att göra affärer. Man ser ganska snabbt vem som har mycket vinyl till salu och som har bra renomme. |
Edited by - pick-me-up on 2009/04/26 18:20:06 |
 |
|
|
Topic  |
|
|
|