Author |
Topic  |
|
Pac
200.000-klubben

22009 Posts |
Posted - 2009/05/07 : 09:36:53
|
Jag håller att bli med rullbandspelare.
Det är en Masterbandare som är på väg hemåt så det känns ju lite snett att använda den till att spela av inspelningar från CD eller skivor. Man vill ju gärna ha tag på så nära orginal som möjligt för att utnyttja potentialen i bandaren.
Finns det riktigt bra analoga inspelningar att få tag på? Jag känner till tape project i USA, men finns det fler källor till riktigt bra inspelningar på rullband?
Tacksam för alla svar...
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts |
Posted - 2009/05/07 : 10:50:57
|
Tror att Bo Hansson och/eller Josef Svalander kan vara behjälpliga i frågan. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
 |
|
jonny99
Member

432 Posts |
Posted - 2009/05/07 : 13:41:44
|
Den här firman http://www.irvmusic.comsäljer band, både komersiella inspelningar från den gamla goda tiden och "Master dubs". Dom hade dock betydligt färre titlar nu än förra gången jag tittade, the tape project verkar ha satt fart på intresset för musik på band. Annars finns ju ebay. |
 |
|
Pac
200.000-klubben

22009 Posts |
Posted - 2009/05/07 : 16:48:14
|
Jasså säljer Bo Hansson och Svalander inspelade band? Det står det inget om på deras hemsidor. Intressant, det får jag kolla på.
Irvmusic hade lite intressant på sina sidor. 
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
 |
|
Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts |
Posted - 2009/05/07 : 18:14:53
|
quote: Jasså säljer Bo Hansson och Svalander inspelade band?
Vet inte om de har till försäljning, men jag tror nog att de vet vad som finns på marknaden. |
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron" |
 |
|
Porta
Member

354 Posts |
|
HLindgren
Member

1143 Posts |
Posted - 2009/05/09 : 13:43:24
|
Pac Kolla med Helmer om han vet var du får tag på band, han servar ju en del bandare, så han kan ha koll. http://www.hmaudio.se/default.html |
HenrikL Om det inte går att laga med silvertejp så är det trasigt :-P |
 |
|
|
Topic  |
|