HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Depeche Mode
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/01/08 :  09:13:23  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Tja!Då kan jag väl också passa på att tipsa om antagligen världens bästa liveband och musikgrupp: Depeche Mode!Deras live-DVD One Night In Paris kan man se hur många gånger som helst och man får rysningar varje gång!Snacka om fantastisk grupp och musik!

Tack för ordet -Rock On

/Tin Man

Yve
Member

88 Posts

Posted - 2003/01/08 :  11:44:00  Show Profile Send Yve a Private Message
Håller med dig fullständigt, den live-DVD är helt fantastisk!

MVH
Yve

Knowledge comes, but wisdom lingers ... --Alfred, Lord Tennyson
Go to Top of Page

Tin Man
Member

99 Posts

Posted - 2003/01/08 :  13:28:57  Show Profile Send Tin Man a Private Message
Tja Tbax!är du ett fan eller?Har varit ett fan ända sedan mitten på 80-talet!Har sett dem live ett antal gr,och efter Exciter-turne´n så kommer Devotional-turnen på andra plats!Snacka om grym turne med en påtänd Dave Gahan!Och det finns egentligen inget band som håller den klassen!Skulle möjligtvis vara U2...

/Tin Man
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/01/08 :  18:36:19  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag var på World Violation tour och det var riktigt kul! Singles 86-98konserten var rejält mycket tamare tyckte jag. Kan ha berott på att jag satt på läktaren istället för att stå och trängas nere på parkett med synthluggen ivrigt svängande som jag gjorde på violationturnén.

Parislajven har jag inte hunnit se än, en kompis har den, så det ska bli av. Det lilla jag såg på musikbyrån för några månader sedan verkade ju riktigt lovande. Depeche är ena riktigt grymma rocknrollare, trots sin gedigna synthbakgrund.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/01/08 :  20:46:13  Show Profile Send matså a Private Message
Jag gillar lite Depeche MOde. De är duktiga på syntar (fast inte i samma klass som Tangerine Dream). Men påtänd sångare gillar jag inte, impar ej på mig. Jo jag vet att Td höll på med sådant trams förr. Men har som tur är slutat med det. De blir knappast bättre musiker av det, varken Depeche Mode eller Tangerine Dream

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/01/09 :  17:30:42  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Ett av mina absolut favoritgrupper
Sångarens tidigare knarkäventyr har dessvärre satt spår i hans röst, gillar inte riktigt hans live sångröst så mycket.
Martin Gore och David Gahan släpper förresten varsitt solo album i år!

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000