Är lite osäker då jag inte hört dem sida vid sida. Kommer inte att använda ipod funktionen på Aktimate Mini (äger ingen ipod). Det lutar åt Adam men jag vet inte....Vad tycker ni? Finns det fler att fundera på ( 6-7 tusen )?
Jag provlyssnade på ett par A5 för några veckor sedan. Jag tycker de är riktigt bra, särskilt med tanke på priset (A7 är ännu trevligare). Jag valde dock ett par Genelec istället som var nästan lika trevliga (8020) och kostade lika mycket, A5 är en rätt stor högtalare och man behöver nog sitta 1-1.5m eller så ifrån, så det är inget för ett normalt skrivbord (vilket är vad jag var ute efter).
Har aldrig hört Akimati så där kan jag inte uttala mig. Det finns väl annars en hel drös aktiva högtalare i den prisklassen även om Adam och Genelec är vanligast; ex. Dynaudio har väl också en modell.
Tack för svar! Jag kommer att ha dem som monitorer ca 1m ifrån. Högtalarna kommer inte att stå på skrivbord utan på hylla i öronhöjd. Det som talar för adam är att porten är framåt! Ska kolla upp genelec! De modeller jag hört har varit mycket bra! Dynaudio...visste inte att dem gör aktiva...
Jag skulle även kolla upp audio engine 5. Lånade hem adam monitorn men jag föredrog audio enginen. Känndes roligare att lyssna på. Går verkligen att spela all typ av musik i dessa. Dock kan basen stundtals kännas lite tunn