Den här skall jag lämna tillbaka och då jag redan har bokfört det som betalt så ids jag inte bry mig. Jag har nog med projekt ändå just nu. Goldmund tillverkade väl också fina mattor, någon som vet.
Vad jag inte visste när jag beställde den här mattan var att den skulle ha en klistrande effekt. Det hade väl iofs inte varit så farligt om det bara hade varit på undersidan eller att klistret på ovansidan hade haft lite mindre häftförmåga, det sitter så att jag håller på att bryta av skivorna när jag skall byta och så vill jag inte ha det.
Det tar ett tag att vänja sig vid klistret... Kan sluta riktigt illa om man glömmer kvar skivan en längre period. Fördelen som jag ser det är att skivan ligger still.
Det tar ett tag att vänja sig vid klistret... Kan sluta riktigt illa om man glömmer kvar skivan en längre period. Fördelen som jag ser det är att skivan ligger still.
Joo dom ligger still det kan jag lova, jag får knappt lös dom efter 1 (en) minut.
Förlåt för att jag är och stör i tråden.. men har olika mattor olika betydelse för ljudet ?
Ja, det påverkar ganska mycket. Ett enkelt test;ta bort mattan så hör du. Tillverkare väljer olika typer av material för att få ljudet som de vill. Det är vanligt att många spelare idag saknar mattor pga att tallriken är tillverkad i något komposit material. Då behövs uppenbarligen inte någon matta utan tallriken är tillräckligt dämpad. Utan matta ringer linn som kyrkklocka
Returnerade mattan idag och vill passa på att tacka Stig på RC här i Umeå och förmodligen Audioquest-agenturen för möjligheten att få lämna tillbaka den. Skall göra bättre undersökningar innan jag beställer liknande produkter någon fler gång.