Jorma: Jag varken är eller har någonsin varit LTS:are. Men jag tycker att mycket av deras idéer verkar vettiga. Vill du diskutera LTS får du dock ta upp det med Ing. Öhman. Jag är inte heller inblandad i Morellos test, jag skulle gärna göra ett försök men jag är ganska övertygad att Morello får behålla sin skiva.
Jorma/Sanoj: Så länge detta forum är öppet för fria åsikter så finns alltid risken att man stöter på någon som inte har samma åsikt vilket oundvikligen leder till en debatt. Om alla tyckte likadant skulle ett forum snabbt dö.
Storyboard: Ja, prestige och inarbetade dogmer spelar nog en stor roll. Men jag blir alltid lika förvånad när många inte ens vill veta om man i ett test kan höra någon skillnad på produkt A och produkt B.
Det finns ännu en metod att "kritisera" eller snarare bemöta blindtester vilket gör att jag måste lägga till en punkt till listan ovan:
4. Total förnekelse, "tyst kritik", om man låtsas som att blindtester inte ens existerar så kanske dom försvinner?
Det får mig att tänka på ett ordspråk, få se nu...Bättre fäkta med ett lila paraply än fly illa? Nä detta är nog bättre: Ignorance is bliss.