Som handlar om The Lars. På sida 2 långt nere redogör han för sina egna reflektioner och jag känner igen mig fullkomligt. Exakt så sitter jag och fungerar. Läs gärna det och ge reflektioner. Hammaren på spiken är ett understatement.
Jag menar sektionen som börjar så här:
"First: It seems that, the older I get, the less tolerance I have for conspicuous consumption in general, and for the conspicuously overstyled and altogether overcooked monuments to bad taste that pass for high-end turntables..."
Fasen vad kul. Om det inte varit för rättighreter osv hade jag klippt och klistrat men så är det.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
quote:Vanliga förstärkare förstärker inte bara ljudet, de skapar också nya ljud. Vi kan inte höra dem, men vår hjärna uppfattar dem och stressas av dem. Genom att använda rör istället för transistorer och bara använda balanserade signaler skapar The Lars ett rent ljud, säger Lars Engström.
Ursäkta men ibland blir salespitchen ganska tafflig. Rör skulle inte lägga till eget ljud i motsats till transistorer??
Inget ont om The Lars som produkt och jag misstror att citatet är ordagrant från hans mun.
Detta citat
#8226;#8226; Vad behöver jag köpa mer för att kunna njuta av The Lars fullt ut? #8211; En cd-spelare för 10 000 kronor och högtalare och kablar. Det kan ju kosta en del också, säger Lars Engström.