Att du bara vågar ställa en sådan fråga. Hur skulle en rödfärgad betongbaffel färga ljudet? Ljudet blir rödare ...
Serious, (det där var engelska) tror jag att pigment endast marginellt ändrar betongens mekaniska egenskaper; som att pinka i oceanen. Däremot vore det lite små-coolt med en betongbaffel. Man kan ju ösa i massa sten och sedan polera betongen.
Fick reda på när vi travade runt i Lehman Caves att koldioxiden i luften binds till vatten och bildar kolsyra vilken i sin tur löser upp stenarter som marmor, kalksten och betong. Man ska kunna se stalagtitbildningar under gamla betongbroar om man har tur.
Edit: Jag kom å tänka på att en baffel i riktigt matt terracotta-färgad betong vore väl snyggt....?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
För övrigt...nja....det är möjligt att det kan behövas nåt mjukare inåt hålrummet i lådan..MDF och/eller spån kanske....själv har jag inte testat.
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor