Sålde för ett tag sen en Copland CDA-288 till en kille i Danmark. Packade väl i orginal kartong och skickade med UPS i måndags. Får mail idag att den inte läser skivor och senare ett nytt mail att släden inte går att köra in. Till saken hör att jag provade spelaren precis innan jag packade och den fungerade som den skulle. Kartongen har ej heller några skador enligt dansken.
Jag kontaktade UPS och fick ringa till danska UPS och de ska komma och hämta spelare och emballage imorgon för utredning.
Jag fick pengarna insatta på mitt konto och stod för fraktkostnaden.
Hur gör jag om ups inte tar på sig ansvaret?
Vi skrev ett "kontrakt" per mail där jag skulle skicka spelaren då pengarna satts in på mitt konto och att den såldes i befintligt skick.
Hur skulle ni hantera det? Någon som varit med om något liknande?
Självklart avvaktar jag vad ups säger i första hand...
Tacksam för input
/Daniel
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman
Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus
Avvakta UPS men jag tror inte du får något vettigt ur dom, hoppas du får det. Annars hade jag bett om att få spelaren i retur och betalat tillbaka pengarna till köparen, dvs det blir inget tjafs.
Ups tog inte på sig något, fullt förståligt. Jag kom överens med köparen om att betala tillbaka 2500:- (halva köpesumman) så att han kan få spelaren lagad. Tycker att detta kändes rättvist men självklart också surt då dessa pengar var ämnade för dac och squeezebox. Men men det är sånt som händer... Tänk bara till en gång extra innan ni skickar ömtåliga prylar
Edit: Stavfel
mvh Daniel Analogt: Linn Basik med Ittok LVII och AT-95E - Musical Fidelity X-Lps v8/Edison One
Digitalt: Squeezebox - Beresford Dac Caiman
Edison One - Linn LK140/Quad 303 Netaudio/Edision 12 - Audioquest Granite Bi-wire - Opus3 Chorus