När jag använder ett speciellt försteg tillsammans med mitt Audio Research VS55-slutsteg smäller det i högtalarna när jag stänger av slutsteget, men med ett annat försteg smäller det inte alls. vad kan detta bero på. Jordfel??? F
Bra fråga , upplever ungefär samma fenomen. Har just bytt försteg och med det gamla (QUAD QC-twenty-four) så kunde det smälla till både vid av och påslag - särskilt vid påslag kunde det "knorra" till ordentligt i den ena högtalaren plus ett duktigt grundbrus. Alla dessa problem försvann vid byte till det nya försteget (Bada MA3 MK III)
Javisst, självklart stänger jag av slutsteget först och sätter på försteget först, det har inget att göra med det utan, med mitt försteg smäller det i högtalarna när jag stänger av slutsteget. Måste vara en missmatch på något sätt. Det smäller mindre om grejerna stått tysta ett tag och man sen stänger av.
Jag tror att det är så här, i alla fall med mina grejor. När man sätter på ett försteg eller slutsteg då får man en spänningstopp av likström och det är det som hörs som en bump. Den här likspänning brukar normalt sedan minska i nivå beroende på hur länge förstärkaren stått på. Men den försvinner ändå inte helt.