HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Enade mot Danmark! (mässa)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Gemeni
Member

1164 Posts

Posted - 2003/02/06 :  15:52:38  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Är det planer på någon gemensam "frukost" (alltså Lunch på svenska) för oss på forumet.
Någon som har en bra tipps om tid och plats? På lördagen!

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Edited by - Gemeni on 2003/02/06 18:22:25
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/02/06 :  17:56:36  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Frukost..?
Lunch..??
I Danmark..???
Jag förstår inte...?!?

Åja, du menar förstås var ölen skall intagas..
I hotellets bar förstås...där kommer jag att synas mellan varven..
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/02/06 :  20:53:31  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by CH

Frukost..?
Lunch..??
I Danmark..???
Jag förstår inte...?!?

Åja, du menar förstås var ölen skall intagas..
I hotellets bar förstås...där kommer jag att synas mellan varven..

En grön eller två kan ju bli en fin förrätt

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/02/06 :  22:45:35  Show Profile Send wallraff a Private Message
Om vi enas om att alla har svarta sockar, så ser vi vilka som tillhör forumet. Vi kan ju ta en gemensam lunch.

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/02/07 :  01:07:57  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
quote:
Originally posted by wallraff

Om vi enas om att alla har svarta sockar, så ser vi vilka som tillhör forumet. Vi kan ju ta en gemensam lunch.

Ska vi hänga sockarna i öronen för att inte missa varandra

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/02/07 :  14:02:23  Show Profile Send Niclas a Private Message
Någon som har hemsidesutrymme så kan jag ta med digitalkameran ?
Mvh
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/02/07 :  14:45:27  Show Profile Send wallraff a Private Message
Niclas: Det är det alltid någon som har! Tag med kameran!

Mässan öppnar 10, dags att äta lunch frammåt ett halv två kanske? Borde finnas en restaurang i anslutning till mässan. I värsta(?!) fall blir det pizzerian runt hörnet! Kanske en ansamling vid ett snåret kunde passa? Så får man kika runt och göra en lite snabb bedömning av vad man under eftermiddagen kan gräva djupare i!

Öppen för förslag!

Almost Famous
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/02/09 :  12:26:12  Show Profile Send wallraff a Private Message
Nu har man sovit lite på gårdagens intryck. Det var en hel bra intryck dessutom! Rum med hembio var helt utanför mitt intresse. Det demades på tok för högt och var knökfullt med folk, så den bit lämnar jag därhän

Mässans hifidel var desto trevligare! Många trevliga danskar och svenskar som ställde ut och talade vitt och brett om sina produkter
Fick en bra demo på GemuTs gigantiska stereoblock på 200 kg och pengar med Wilson WattPuppy 7. Tänkte till en början att detta nog var mässans bästa ljud, men njaaa... Om man bortser från prislappen så kanske det var det, men det fanns andra anläggningar som var betydligt mer prisvärda.
De rum jag hann sitta ordentligt i och lyssna lite seriöst till var framför allt Golden Age Musics rum. Det demades Unico, Shanling och en 10 år gammal prototyp på en högtalare med DDD-element. Lät kalasbra! Kanske en av de bästa pris/prestanda-anläggningarna?! De hade dessutom, efter egen utsago, mässans renaste ström med PS Audio kloss för 40 papp under bordet. Bidrog säkert till det lugn som la sig över ljudet.
Annat rum som jag gillade starkt var det med Acoustic Reality. Det var annorlunda(läs trekantiga) prylar i kvadrat Fick en bra plats och där satt jag ett tag och bara njöt. Verkligen kul med en uppstickare som vågare ta ut svängarna!
För att vara ärlig, och det är ju bäst, så var det första gången jag hörde en Linnstereo in action igår. Jag gillade det! Kanske blir till att kolla upp inför nästa uppgradering

Det fanns många fina anläggningar att lyssna till, men dessa var nog de jag gillade bäst! Fick inte möjlighet att lyssna på alla, då det som vanligt var kö ut i korridoren för att lyssna. Så mässans bästa ljud vågar jag inte kora helt och hållet.

I kategorin unika prylar bör nämnas en högtalare med endast en diskant vänd frammåt, alla andra element, bas och mellan, var sidoriktade. Lät inte så tokigt, men inte helt i min smak. Vi snackar minimal baffel

Det var väl mässan i kortet från mig.
Tack Lasse från Golden, schjyst när man fick köra önskelåter

//Walter

Almost Famous
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/02/09 :  19:23:42  Show Profile Send JMlab a Private Message
Hej Wallraff!
Håller med dig om att bästa ljud var hos Audionord
När de körde med "den hyggligtstora"Gamutten ihop med Wilson högtalarna,håller även med om att Golden Age rum lät bra,men
Acustic Reality visst var de fräckt trekantiga men det tyckte jag även ljudet var en klar besvikelse.
Bra ljud även i Dynaudios rum men väldigt oengagerad demo trist!
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/02/09 :  19:46:47  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Netop hjemvendt från utstellingen.

Fik träffe Jorma och har nu lånat hans nya signalkablel. Dyrt (14.400 SKR) men efter at ha lysnat lite tid ochså väldig bra. Jorma selv var som vanlig mycket entusiatisk och fortalte en hel del om vad som rör sig i Sverige. Fik ochså träffe et par andre besøkere från hinsidan.

Från Robert "Robban" har jeg fåt nya "solo crystial" Analysis Plus kabler. Mycket snygga och ser frem til at lysna vad dem kan prästera. I øvrigen fik jeg ochså lysna på den fine platestpiller "Nordic Concept" med Dynavektor arm, lyra pickup ochl elektronik från danska Vitus Audio. Helt avgjort en av utstelligens beste oplevelser.

Som det mest ultimative vil jeg utnävne Gryphon med deres nya CD i prototyp och fantastiske högtalere med aktiv Linkvitz/Greiner korrektion. Dynamik, sammenhäng och en fantastisk detaljering - kort sagt utoligen. Men priserne var ochså derefter!

Kommer snarligen at lägge ut bilder på min hemsida.

Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/02/09 :  19:49:48  Show Profile Send Niclas a Private Message
Håller solklart med er, wallraff & JMlab att Audionord hade bäst ljud ( & kanske dyraste? ).
För Er som inte vet villket GammuTsteg som drev Watt/puppy högtalarna kommer det några bilder:
( Det påstods att det krävde 4 muskelknuttar för att lyfta steget )

Och innuti:

Wilson Watt/puppy via Nordost Vallhalla:

För övrigt håller jag med wallraff, det var en stökig mässa men med trevliga säljare överlag.
Mvh

Edited by - Niclas on 2003/02/09 19:52:20
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/02/09 :  20:37:07  Show Profile Send aaight a Private Message
håller med om att wilson/gamut hade mässans klart bästa ljud. mg3,6 orna som stog i samma rum lät onekligen lite bleka efter den demon. största anledningen till att jag åkte dit var för att lyssna på earone monoblocken men dom imponerade inte på mig med acousticrealitys egna högtalare. man får väl ge dom en ny chans när det ges tillfälle till en riktig demo med (för mig) bättre högtalare. dom ska ju vara så j***a bra
lilla unico förstärkaren imponerade mer på mig. fint ljud med bra kontroll på basen. en höjdare för dom pengarna.
jag missade tact-demon för där skulle man visst boka en sittplats och det har man ju inte tid med
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/02/09 :  20:38:16  Show Profile Send wallraff a Private Message
En liten anekdot jag tjyvlyssnade mig till angående GamuT, var att vid CESmässan var det fyra stora biffiga amerikanska bodybuilders som skulle kånka steget. Men efter att de tappat(!?) steget, så har dom nu överlåtit all transport till robusta danskar :)
Det var Ole Lund Christensen som berättade.

//Walter

Almost Famous
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/02/09 :  20:44:40  Show Profile Send aaight a Private Message
då var vi två inne i audionord-rummet samtidigt för det hörde jag också. man bilr ju alltid lite starkare efter ett par carlsberg

Edited by - aaight on 2003/02/09 20:45:17
Go to Top of Page

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2003/02/09 :  21:03:39  Show Profile Send wallraff a Private Message
Jag var parveln med mörka byxor och brun tröja. :) Stod till en början vid cdn sedan satte jag mig, och då kom anekdoten.

Almost Famous
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2003/02/09 :  21:05:31  Show Profile Send Niclas a Private Message
quote:
Originally posted by aaight

då var vi två inne i audionord-rummet samtidigt för det hörde jag också. man bilr ju alltid lite starkare efter ett par carlsberg

He, he ! Det hörde jag med. Antingen var rummet fyllt av forumister samtidigt eller så drog dom samma story vid alla demonstrationerna.
Mvh
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/02/10 :  00:13:57  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
quote:
Originally posted by aaight

håller med om att wilson/gamut hade mässans klart bästa ljud. mg3,6 orna som stog i samma rum lät onekligen lite bleka efter den demon.

"Klart bästa ljud?" Njaaaeee .. nokk dem der kunna spela högst och med en väldig attack, imponerande men inte så muskialisk och engagerende som hos Gryphon - enligt min mening. Faktisk så syns jeg Magneplanarerne spillede mere afslappet och behageligt med Gamut forstärkerne. Men jeg har aldrig väret särskilt begejstret for Wilson ljudet - dessa nye Watt/Puppy er doch blant det bästa han har gjort.

Jan Nielsen
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2003/02/10 :  14:34:53  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Wilson lät mycket bra men Magneplanar..ojojoj...jag föll som en fura...fantastiskt ljud som inte motsvarade mina intryck av dessa tidigare...det fanns ju rent av dynamik i dörrarna..o vilken ljudbild....
Ja e köpsugen...

Så ja, Audionords rum var bäst...
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/02/10 :  21:14:27  Show Profile Send JMlab a Private Message
Jan uppfattade att du inte var förjust i "Wilsonljudet"
Wilson anväder bla Focalelement precis som du gör i din nya
konstruktion hur hänger det ihop undrar jag ?
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

deerhunt
Member

365 Posts

Posted - 2003/02/10 :  21:43:27  Show Profile Send deerhunt a Private Message
Var mest imponerad av Dynaudio C2 och Acoustic Reality.
Dynaudio för dess glöd och passion (med Gryphon elektronik).
Acoustic reality därför att det var det enda rummet man fick en känsla av att det faktiskt stod ett band framför en och spelade(reserverar mig dock mot högtaleriet).

mvh

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/02/10 :  21:46:19  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Bra fråga! Men det er inte den samme Focal. Wilson anvenner Focal i bassen och i diskanten - I Watt/Puppy er det Scan Speak i mellemton. Det er i mellemton jeg anvenner Focal 6W (Så vidt jeg vet anvenner Wilson inte 6W).
Iövrigen vil denna Focal 6W snarligen blive erstattet av en JBL 2123H!

quote:
Originally posted by JMlab

Jan uppfattade att du inte var förjust i "Wilsonljudet"
Wilson anväder bla Focalelement precis som du gör i din nya
konstruktion hur hänger det ihop undrar jag ?
Mvh
JMlab

Jan Nielsen
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000