Jag skulle spontant säga att det inte är värt mödan. Det kan gå om den är byggd för det från början annars har dom troligen kretskort/komponenter ivägen för motor och poten kan förmodligen inte koppla på en motor. Sen behövs nåt som styr motorn... Blir nog billigare och enklare att köpa en som har fjärrkontroll från början
Kolla med www.dantimax.dk. Där finns allt man kan behöva för ett sånt projekt. Motorpotar av Blue Alps-typ som förmodligen överträffar vad som sitter nu i Regan. Lämpliga styrkort finns där. Har själv satt in en RelVol1C i min Edison Triod med 64-läges reläkopplade fasta motstånd med perfekt kanalbalans i stället för pot. Pulsvredet som man ersätter poten med tar mycket liten plats och reläkortet kan läggas på lämpligt ställe. Förutsätter en del luft i lådan. Dom har också ett trevligt litet fjärrkontrollkort med bara volym och mute som går att bygga in i en liten träkloss om man vill. Då slipper man universalfjärr med en massa onödiga knappar.
Örjan
Mac Mini,Chord Mojo, Edison Triod, Transcriptor Saturn (vinyl) Snell EIII och EIV
Finns det bara plats, så är det inga större problem att sätta in en motorpot! Jag har gjort en enkel styrning via en PIC för 5V pottar och RC5 kod - finns info + layout här på HF. Skall snart etsa nya kort, så bara hojta till om du är intresserad!
/R
The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action. - A. Kindsvater