Jag har byggt ett par egna stativ, även till subben som jag tycker är mkt snygga och framförallt tunga och stabila. Rekommenderas att bygga själv för då får man som man vill ha dom.
Jag har sett i engelsk press att atacama nexus har fått best buy dom finns i olika höjd vilket är bra för att få diskanten i öronhöjd. Jag tror dom finns på Ref Audio Götgatan i Stockholm. Själv kör jag med Dynaudios egna till Dynaudio 1.3 se. Jag köpte dom samtidigt som högtalarna. Dynaudio verkar kommit ut med nya bättre stativ sen jag köpte mina. Se deras hemsida.
Jag hade ett mycket stabilt stativ som hette JPW hs1 eller nåt sånt det var byggt till JPW Ruby. Det sålde jag bort för två år sen. Synd att nya stativ är så svinaktigt dyra. Järnrör och några muttrar och spikes kostar väl ingenting egentligen.
Jag hade ett mycket stabilt stativ som hette JPW hs1 eller nåt sånt det var byggt till JPW Ruby. Det sålde jag bort för två år sen. Synd att nya stativ är så svinaktigt dyra. Järnrör och några muttrar och spikes kostar väl ingenting egentligen. Jodå, här kan jag inte annat än hålla med! För att återigen favorisera AE 1 så kan det kännas jävligt surt att lägga upp i runda slängar 6000 sek för ett par stativ. Tufft att ligga på topp, men det är ganska hårt att brfinna sig i verkligheten också. fred
Tja, jag har också de där till JPW Ruby men tror de heter HS2, lite lägre men bredare, dock inte så breda som mina Snell J3 men det funkar bra. Har fyllt dem med blästringssand (helt torr vilket gör att det inte rostar) så de väger minst ca 20 kg styck.
Jag rekomenderar dom jag satte bild på men inte Atacama som jag tycker är vingliga, lätta, och inte alls något att lägga stålar på. Jag hade inte lagt 300kr ens om jag vetat hur dom är !!!